Kaninen er død, og ungerne ved det endnu ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Det er stadig mig-vb

Kaninen så sløj ud i morges så jeg tog den med til dyrelæge for lige at få den tjekket, men hun anbefalde mig at få den aflivet pr omgående pga der var en mislyd ved hjertet. Operation ville ikke garanterer den fik det bedre og ville kunne løbe op i 20.000 kr. Så nu er kaninen så død, og kæresten og jeg sidder og tripper over hvordan vi skal få det sagt, eller snarre over, hvordan de mon vil tage det.... :( Som altid er jeg hurtig, og måske endda lidt for hurtig, for jeg lod kaninen blive dernede, hvilket måske var en fejl, da de jo så ikke kan begrave den. Jeg har også skillet mig af med bur, mad og alt hvad der har været kaninens så hjemmet nærmest er støvsuget, hvilket måske også var lidt forhastet :huh: Men jeg gjorde det mere for at de ikke skal svælge sig i sorgen, og at adskillesen med tingene og kaninen, måske bare vil blive alt for dramatisk og gøre ondt værre. Men ser nu, at det måske kommer af min egen tilgang til døden og den slags generelt...og at børn måske mere har brug for den slags. Hmmm. Nu er det så lidt for sent, håber de kommer over det på trods.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

mariamiss6-vb

Årh upsedasse da.... Jeg tror du har ret i (og værd at vide til en anden gang jo) at det måske var smartest at gøre lidt ud af det. Altså at de, hvis de ville, kunne se den, så de ikke kan finde på at tro du bare har givet den bort... Eller for den sags skyld dens ting... Men altså, bagklog kan man jo altid være, så nu må du bare være riiiiigtig pædagogisk når de kommer hjem....

Anmeld

4. november 2010

Det er stadig mig-vb

De så 'heldigvis' at han havde det skidt i morges, og jeg fortalte dem også at jeg ville tage til lægen med den, så de var lidt forberedte... Heldigvis og Gudskelov har de taget det ualmindeligt flot, og har givet udtryk for at det var bedst han fik fred nu han var syg, og har heller ikke nævnt noget med begravelse eller stillet spørgsmålstegn ved at han ikke var her hjemme. Så det er gået over al forventning. Og nu går diskussionen så mere på, om vi skal have et nyt dyr :huh: - de vil meget gerne have kat :silly:

Anmeld

5. november 2010

mariamiss6-vb

hehehe.... godt det er gået godt :)

Anmeld

9. november 2010

Laurie-vb

mariamiss6 skrev:
hehehe.... godt det er gået godt :)
Samme herfra... Børnene er så tit overraskende, i deres måde at reagere på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.