Jeps, brysterne støtter jeg også - jeg støtter generelt de danske mærkesager meget mere, end fx de udenlandske.
De udenlandske som nu fx Pakistan, så bidrager jeg ikke økonomisk, men matrielt. Sender tøj, tæpper, sko og den slags som der ikke så nemt kan snydes med, og som alligevel er en mangelvare i pågældende område....
Jeg vil altid gerne hjælpe, men mit krav er, at hjælpen når frem! Og når det gælder penge, så er der ikke ret mange der går direkte til hjælp.
Jeg så en amerikansk dokumentar om problemstillingen, og hvis man fx giver 500 kr, så er det ret ofte at kun de 90 kr der reelt går til hjælp. Resten strander i andre kasser, så de 90 kr reelt kan nå frem.
Tøj, sko, tæpper og den slags går direkte ned i områderne og hjælper.
Dog var der en kedelig sag med en dansk familie som fik tøjpakker tilsendt, og som åbnede en genbrugsforretning nede i - var det Afrika, hvor afrikanerne så kunne købe tøjet (overskudet gik til dem selv!). Men de blev også knaldet på det.
Der er altid blevet snydt med nødhjælpen og bliver det fortsat. Trist tilgang til folk i nød.
Anmeld