ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1217577.eceJeg så ikke indslaget i nyhederne. NU læste jeg (lidt om) hvad sagen drejer sig om og der er jo ALTID 2 sider af en sag.
Som udgangspunkt, rejser det jo også nogen af de andre tanker jeg har omkring blandt andet misbrugere og børn.
Jeg kender flere der arbejder med børn af den slags, der bliver fjernet fra hjemmet. Også børn der er fjernet alt alt for sent.
Jeg er også af den holdning, at har man fået 1 barn tvangsfjernet, så skal man ikke have lov til at lave flere. Det er ikke i børns interesse, at blive født, hvis de bliver født til et liv med svigt, alkohol, stoffer osv, allerede fra de ligger i maven. Der er mange måder at tvangspræventionere på idag og det kan man sagtens.
Jeg syntes på ingen måde, at der er hetz nok, som de skriver at det er en del af den hetz der er mod forældre til tvangsfjernede, når man ser, hvor langt det kan gå med børn ude i Danmark, der bliver udsat for det ene og det andet. Det er frygteligt. - Og de IKKE bliver fjernet.
Så jeg syntes det er smukt at en kommune er så obs og fjerner et barn fra starten, men de barn skulle slet ikke være undfanget.
Metoden, er jeg SLET IKKE enig i - men hun har ganske sikkert ignoreret alle opkald osv. - Og som sagt kender jeg ikke den enkelte sag, men hvis det har med at gøre (som jeg syntes artiklen ligger op til) at det er en mor, der tidligere har tvangsfjernede børn. Så mener jeg også at man skal fjerne fra starten og undgå at man laver svingdørsbørn eller svigtede børn.
Samtidig kan man også lave andre tiltag, som min tante der har skrevet bachlor opgave til pædagog om at opfordre de her kvinder til at bortadoptere sine børn i stedet for, så det bliver en frivillig handling i kærlighed, hvis de ikke selv kan tage sig af børnene.
På den måde, får børnene en god start på livet og en rigtig familie der ikke er plejefamilie. Det kunne også være en mulighed. Men som udgangspunkt, mener jeg absolut ikke at de børn skal undfanges...