Nogen der så det i nyhederne? (Borger fik sms)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2009

Pige2009

WiitrioeN skriver:

Forstår ikke hvorfor barnet fjernes når nu moderen holder sig væk fra stoffer mm. hun holder sig jo på den rene sti og det var jo kravet så forstår ikke hvordan de så kan fjerne barnet alligevel...!!!

Vi kender jo ikke sagens akter, men det er mere fremgangsmåden i det konkrete tilfælde der mig tænder af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2009

Ayasmor

WiitrioeN skriver:

Forstår ikke hvorfor barnet fjernes når nu moderen holder sig væk fra stoffer mm. hun holder sig jo på den rene sti og det var jo kravet så forstår ikke hvordan de så kan fjerne barnet alligevel...!!!

det kan jeg heller ikke lie se. men vi skal også huske at der sikkert er nogle aspekter i sagen, som vi ikke er informeret om. Jeg synes dog stadig, ligegyldig om tvangsfjernelsen er berettiget eller ej, at sådan en melding bare absolut ikke skal foregå over sms!

Anmeld

6. september 2009

Unalisa

WiitrioeN skriver:

Så det godt, blev helt måløs, syntes det er en utilgivelig måde at gøre det på!!!

Grunden var det ikke at hun havde fået konstateret kræft?
Fik ikke lige den del med da jeg sad og brokket mig til manden

jeg så det også i 19:00 nyhederne..sikke da noget pis at skrive om.

nej hun havde ikke konstateret kræft, det var hende den anden der snakkede med tv-værten  der  tog det som et eksempel. men Damen skulle have fjernet sit barn fordi hun var i et misbrug, eller var på vej ud af

Anmeld

6. september 2009

Ayasmor

linda2009 skriver:

Vi kender jo ikke sagens akter, men det er mere fremgangsmåden i det konkrete tilfælde der mig tænder af...

Anmeld

6. september 2009

Vingummien

Er noget svineri, det gør man bare ikke. Og så siger de at der ikke skal laves om på deres regler inden for det.

Sådan noget kan jo ramme så hårdt og hvis så man sidder alene. Og uanset om de kunne få fat på hende på brev eller ej så gør man det ikke, så prøver man sgu at kontakte dem ved deres hjem eller deres advokat, for sådan en har hun jo så underligt de ikke har taget fat i ham så

Anmeld

6. september 2009

lindafl

hej......

jeg synes det er for dårligt at skrive en sms til hende....det hun kunne ha gjort i stedet for indkanlde hende til et møde i børn og ungerådgiving... såen er det bare... moren kan såen set trække i hende i retten på at hun har gjort det på den måde......kender meget til systemmet.......men jeg ved jo heller ikke hvad sagen går ud på.....men såen som jeg har hørt og læst mig frem så er moren til meget kontrol med sig selv og barnet...det er bare min mening om sagen.....

Anmeld

6. september 2009

Junibæbs2013

Det er jo ikke systemet som sådan, men en enkeltstående medarbejder, der har fejlet i den her sag.

Anmeld

6. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Godtnok langt ude. Så møder man sku personligt op og får fat i personen. Man sender det IKKE på sms!!!

Anmeld

7. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1217577.ece

Jeg så ikke indslaget i nyhederne. NU læste jeg (lidt om) hvad sagen drejer sig om og der er jo ALTID 2 sider af en sag.

Som udgangspunkt, rejser det jo også nogen af de andre tanker jeg har omkring blandt andet misbrugere og børn.
Jeg kender flere der arbejder med børn af den slags, der bliver fjernet fra hjemmet. Også børn der er fjernet alt alt for sent.

Jeg er også af den holdning, at har man fået 1 barn tvangsfjernet, så skal man ikke have lov til at lave flere. Det er ikke i børns interesse, at blive født, hvis de bliver født til et liv med svigt, alkohol, stoffer osv, allerede fra de ligger i maven. Der er mange måder at tvangspræventionere på idag og det kan man sagtens.

Jeg syntes på ingen måde, at der er hetz nok, som de skriver at det er en del af den hetz der er mod forældre til tvangsfjernede, når man ser, hvor langt det kan gå med børn ude i Danmark, der bliver udsat for det ene og det andet. Det er frygteligt. - Og de IKKE bliver fjernet.

Så jeg syntes det er smukt at en kommune er så obs og fjerner et barn fra starten, men de barn skulle slet ikke være undfanget.

Metoden, er jeg SLET IKKE enig i - men hun har ganske sikkert ignoreret alle opkald osv. - Og som sagt kender jeg ikke den enkelte sag, men hvis det har med at gøre (som jeg syntes artiklen ligger op til) at det er en mor, der tidligere har tvangsfjernede børn. Så mener jeg også at man skal fjerne fra starten og undgå at man laver svingdørsbørn eller svigtede børn.

Samtidig kan man også lave andre tiltag, som min tante der har skrevet bachlor opgave til pædagog om at opfordre de her kvinder til at bortadoptere sine børn i stedet for, så det bliver en frivillig handling i kærlighed, hvis de ikke selv kan tage sig af børnene.
På den måde, får børnene en god start på livet og en rigtig familie der ikke er plejefamilie. Det kunne også være en mulighed. Men som udgangspunkt, mener jeg absolut ikke at de børn skal undfanges...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.