Fairtrade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Polyp-vb

køber slet ikke kaffe - i hvert fald ikke til mig selv - men er også på fairtrade sukkerknalderne og kan også godt lide det meste fairtrade chokolade ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

MetteNB-vb

Kan godt være, at min 'Fairtrade støtte' bliver med et stykke chokolade i stedet. Det vil jeg helt sikkert kunne lide ;0)

Anmeld

27. oktober 2010

k11923-vb

kongster skrev:
Jeg køber ind imellem fairtrade men fx så jeg en reklame for fairtrade roser fra et eller andet afrikansk land. Friske roser. Så tænker jeg 'hvad koster det miljømæssigt at sende til Danmark?' Men ok - kaffen skal jo transporteres langt uanset hvad. Men jeg drikker næsten kun espresso og det skal være kværnet helt rigtigt, så det fås ikke som fairtrade
Fairtrade eller ej, så er dine friske roser i hvert fald ikke fra her i nærheden. Afskårne blomster er én af Kenyas største eksportvarer (måske den største). De tabte masser af penge p.g.a. askeskyen. De kunne ikke komme af med blomsterne. Som alle andre landbrugsprodukter er blomsterne ikke noget værd, når det er plukket på det forkerte tidspunkt.

Anmeld

27. oktober 2010

Fuzzbox-vb

Nixen bixen - jeg har et par gange været ramt af dårlig samvittighed og købt Fairtrade... Og derfor vil jeg tilslutte mig Helene og skrive: Det smager af bæ! Jeg kan ikke forstå, at de ikke kan få en god kaffe OG den er Fairtrade, men at man skal vælge mellem god kaffe og god samvittighed

Anmeld

30. oktober 2010

MetteNB-vb

Jeg nåede så ikke at drikke kaffe i onsdags - det er vist den pæne måde at formulere 'jeg glemte det igen'.... - men jeg er nødt til at prøve kaffen (i hvert fald en af dem), så jeg kan vurdere, om I har ret i forhold til smagen......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.