Hoster og hoster og hoster og hoster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.166 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

Kirle-vb

Det her er ikke mit sundhedsår! Jeg fik mig en forkølelse for ca. 4 uger siden og den sitter fast! Jeg snotter et par dage, så bliver det tykt og grønt (tegn på at vira er død) og så starter det forfra. Nu er vi på tredje omgang! Snotten løber i halsen så jeg hoster og hoster og hoster. Vildt irriterende. Tjalfe har det også lidt men slet ikke noget slemt. vi har været hos lægen her i tirsdags og hun lyttede men kunne intet høre. Det føles og lyder også som om det er i næsen og halsen det sidder. Men hvordan f***** kommer man af med det??! Alle mine små tricks og husmors råd virker ikke. Nogen gode råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Det grønne er jo betændelse! Det eneste der kan fjerne betændelse er salt.... 1 tsk salt til ½ liter lunken vand. Det snuser du så op i næsen, eller drypper det i næsen....eller hvordan du nu synes det fungerer bedst, 4-5 gange om dagen (eller mere hvis du vil)....hvis du bliver lidt tør i næsen af det, så smører du bare næseborene med lidt madolie.

Anmeld

22. oktober 2010

Kirle-vb

Jamen næsedråber er jeg allerede på! Og kamillete om aftenen til at tage slimen i halsen og løsne snotten i næsen. Det sidder bare fast! her i går fik jeg vist hul og kan nu høre igen på begge ører og har fået pudset igennem (med dertilhørende næseblod *suk*). Er bare så mystificeret over at en simpel forkølelse kan blive ved så længe, checkede min kalender og det er siden midt september! Altså snart 5-6uger! Og Tjalfe hoster også, men der er det heldigvis lidt løsere. Lægen siger at vi har den virus som der er epidemi på men vi ingen komplikationer har (7-9-13) men er som sagt bare paf over at den 'sitter fast'! :blink: :blink:

Anmeld

22. oktober 2010

MAMMARAZZI-vb

Jamen jeg hægter mig lige på her - host host :( Jeg har også været forkølet, haft influenza (eller noget), skrantet osv. i 5-6 uger. Da jeg gik til lægen, viste det sig, jeg havde bronkitis - selvom jeg fik penicilin, synes jeg ikke det er helt væk... ...og har været til læge med min datter i dag, for hun har også været forkølet og hostet - hendes astma er brudt ud igen, og så har hun også lungebetændelse. Suk - synes heller ikke det vil stoppe her :dry:

Anmeld

23. oktober 2010

Kirle-vb

Åh nej! Stakkels jer. Vi har jo den virus der giver div. komplikationer men har (7-9-13) intet endnu. Dog har drengen været inde i vores seng i nat pga. hoste. Slim der sidder fast. Men indtil videre intet på bronkierne, lungerne eller andet nasty. Men vi havde jo så også haft vores tur i foråret og i sommers så det ville være helt vildt unfair hvis vi får igen :(

Anmeld

28. marts 2012

Louise_P-vb

I denne tid, hvor vejret bliver varmere, tror vi ofte at det er ved at være sommer og går i alt for lidt tøj. Så mon ikke, at mon ikke rigtig mange danskere begynder at hoste voldsomt den næste stykke tid. Saltvandsopløsning og hævet hovedgærde er klart det mest effektive mod tilstoppet næse, hoste og slim i halsen. Hoste med slim skyldes normalt en bakteriel infektion. Derfor den grønne farve.

Anmeld

29. marts 2012

Polyp-vb

bipollen er rigtig godt - alternativt bare i form af det hvide stivnede lag propolis på toppen af en god dansk honning - det skal være koldt. Det løsner og er bakteriehæmmende...men selvfølgelig kun til større børn og voksne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.