Ok, jeg bider mærke i at flere skriver anden - hvis man bliver omkring 15 personer, så er vi altså ude i ÆNDERNE!!
Vi er somregl 9 mennesker, og det passer fint med 3 ænder (der er jo ingen kød på) og en lammekølle (de spiser ikke gris alle sammen)...
Johannamor, kan du ikke få de nærmeste til at stege ænderne dagen i forvejen, sådan at de kun skal varmes hos dig??
Således at du kun skal stå for flæskestegen (som ikke er velegnet til genopvarmining)....
Her bruger jeg KUN glaskartofler, da det simpelthen er de bedste, og dem der bliver flottest. Vi har prøvet med nykogte og pillede, men de smagte ikke 'rigtigt'...så det job er nemt.
Herregårdsrødkålen er lige så lækker som hjemmelavet, så dér ville jeg også springe over!
Heras metode til at opvarme de alm kartofler er også en metode jeg selv bruger.
Her står min Mor for ris alamanden som hun laver der hjemme, og som bare vendes med flødeskum hér.
Da jeg ikke har en stor ovn, men blot en alm, så laver de to store sønner en and hver som de så medbringer udskåret i bradepanden - og som vi sår varmer ved høj temperatur når de skal spises.
Det bliver altid godt!
Så hvis du kan finde 3 der kan stege en and hver, så ville du have nået rigtig langt. Og hvis sviger-var-det-mor, kunne lave ridalamanden, så er dét også på plads!!
Så skal du bare sørge for flæskestegen (som passer sig selv), koge kartoflerne efter Heras metode, lune rødkålen, lave sovsen og inden servering lige brune kartoflerne - måske kommer der nogen og hjælper til med dét også, de lidt ældre er somregl gode til dét med sovsen :laugh:
Anmeld