hej alle...
Min datter på 5 år er pt i udredning for Aspergers.
Ville bare kommentere lidt på vores 'gode' system inden for dette område!
Ingen tvivl om at de mennesker vi igennem dette forløb snakker med er nogen søde og venlige mennesker....og som ikke kan gøre en disse for at fremskynde dette, det er nu heller ikke dem jeg bebrejder!
Her til januar er det 2 år siden vi første gang tager kontakt til det tværfaglige team for min datters socialeproblemer!
Det første år er gået med at snakke...om hendes problemer, vores problemer med det, børnehavens problemer med det osv osv.
Endelig kommer der lidt gang i det og jeg tror på at nu kommer der endeligt skred i tingene. Papirer bliver sendet afsted til PPR...der ansøges om støtte pædagog, tale pædagog, fysio-og ergoterapeut og ikke mindste udredning og evt skoletilbud til hende. Og pt er det eneste der er kommet gang i talepædagogen. Fik henvisnig til børnepsykiater og der var der 24-26 mdr ventetid, så psyk. anbefalede at få en henvisning igennem egen læge til børnepsyk. afd. Men nej nej...den vil han skam ikke give mig. Han mener hun er relativ velfungerende??? Hvad betyder det??? Hun fungere ikke hjemme, i børnehaven eller hvis vi er nogen steder!! Alle der er inde over hende forstår heller ikke lægen argumenter! Så nu har psykologen fra PPR lovet at skynde sig og få samlet hendes informationer, så jeg kan få alle papirerne med ned til det skvat af en læge og
fremlægge dem!!Desuden skal ansøgningen af specialskole også være inde her midt i dec. så nu er de hvis noget presset!!!
Forstår bare ikke at i dette system skal børn vente i 2+ år på at få hjælp....min lille pige har kun fået det værre i denne tid der er gået....og man kan presse og presse og det hjælper ikke en disse!!!
Behandlingstid for papirer i PPR ca 4 mdr Talepædagod 3-4 mdr
Ergo-og fysioterapeut 9 mdr
Støttepædagog 6 mdr
Psykiater 24-26 mdr
kan sku godt forstå at der er nogen der giver op eller ikke kan holde til det!!!
Føj er min kommentar.....håber at det er bedre i andre regioner end nordjylland!!!!!
Venlig hilsen
Pia kristensen
Anmeld