Hej med jer alle
Jeg har lige opdaget at jeg er gravid. Hvilket er glædeligt fordi jeg altid har ønsket mig et barn mere og nu følte jeg at jeg havde fundet den rette mand til det selvom jeg næsten havde opgivet håbet om at finde den eneste ene.
Jeg har tidligere levet i et voldeligt forhold - mest psykisk vold, utroskab, truen om mord og selvmord og den slags. Har ikke kunne involvere mig efter dette før jeg mødte denne 'eneste ene'.
Nu er det så at jeg pludselig er begyndt at blive nervøs. Er jeg naiv igen? Kan jeg ikke se hvem min mand virkelig er? Ting som jeg før var ligeglad med er nu helt fremme og jeg kan slet ikke tænke på andet... F.eks. Han har engang været hos en prostitueret - Er der så noget galt med ham? Han har levet i et forhold i flere år, , hvor han havde lov til at have flere kvinder - Hun var ked af dette, men accepterede det, men er det ikke langt ude? Og hvad fortæller det om ham? Vil han pludselig komme og kræve at have andre kærester. Vi havde en krise forleden fordi jeg følte at han spillede martyr - I ved sådan noget med at sige 'nu hvor jeg har gjort så meget for dig...'. Jeg blev vred og sagde lige ud til ham at jeg ikke kunne bruge den slags til noget og at jeg ville ignorere den slags totalt for eftertiden. Han blev enormt ked af det og sagde at han ikke var klar over at han gjorde sådan. Han har ikke brugt den slags siden.
Han siger at jeg er den første han har elsket på denne her måde og jeg tror det er sandt for han har aldrig tidligere været flyttet sammen med nogen, selvom han har været meget glad for dem. (udover lige hende der hvor de havde flere samtidig, men det siger han at han ikke betragtede som et rigtigt forhold - snarere en praktisk løsning).
Han er meget hjælpsom i dagligdagen - Tager delpå lige fod uden at jeg skal bede ham om det - Troede dårligt nok at den slags mænd fandtes. Han smører madder til mine børn og passer dem når jeg skal noget... Han er vel på mange måder perfekt, men alligevel er jeg blevet bekymret.
Nogle gange kan han tale enormt højt når han bliver irriteret eller bare er engageret i noget. Det har jeg ikke rigtig lagt mærke til før, men nu bryder jeg sammen og tuder af forskrækkelse. Det bliver han vældig overrasket over for han synes ikke han har råbt højt.
Der er mange ting om hans fortid han ikke synes jeg skal vide. F.eks. gider han ikke fortælle om hende han boede sammen med - jeg kan bare mærke at han er vred over noget. Han siger at jeg kan få tingene at vide men så er det ikke noget han har lyst til at fortælle, så det skal være fordi det betyder vildt meget for mig og at jeg er taknemmelig bagefter. Jeg har ikke bedt ham fortælle om de ting han synes er fortid og som jeg tror han er pinlig over at have været del af. I hvert fald nogle af dem.
Da jeg mødte ham havde han flere elskere. Nogle af dem troede at de var kærester og vidste ikke at han havde andre. Dette fik jeg at vide allerede på 3. date.
Men måske pga. min voldelige eks - måske pga. hormoner, så kan jeg slet ikke lade være med at tænke for meget. Lyder det for jer som om der er noget 'farligt' ved ham?
Jeg tager mig selv i at tjekke hans mobil for sms'er. Vedd godt at det er totalt tarvelig, men jeg er så nervøs hele tiden. Jeg vil aldrig igen holdes for nar eller udsættes for noget ubehageligt fra en anden person, men det er som om jeg sidder fast i fortiden.
Øv
Anmeld