Er åbningstiderne stressende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.175 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

Webredaktøren-vb

På et tidspunkt arbejdede jeg hos Berlingske Tidende og havde elendige arbejdstider (10-20) - det matchede ikke vuggestuens åbningstid særligt godt, og jeg fandt heldigvis et mere fleksibelt job. :) Hvordan harmonerer jeres arbejdstider med vuggestue/børnehave og SFO-arbejdstider? Kan I få aflevering og afhentning til at foregå i roligt tempo eller bliver det noget værre stress?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Lars F-vb

Det er generelt set OK. Vi har aldrig brugt de tidlige tider (før 8), men har til gengæld nogen gange været lidt pressede af 'tidlig mandag', 'tidlig fredag' osv. Vi har generelt ret stor fleksibilitet, så kl 17 er fint til os. Jeg syn's ikke der er stress på. Det tager den tid den slags skal; så må verden indrette sig.

Anmeld

3. oktober 2010

Frunett-vb

Det hænger indtil videre fint sammen for os. Dog måtte jeg takke nej til at flytte med mit gamle team og område til nye lokaliteter, da vi først kan aflevere i SFO 7.30, og jeg så ikke ville kunne nå at møde til kl. 8.. Ærgeligt da jeg var endog meget glad for det område jeg måtte afgive, men sådan var det bare. Nu venter der ret stor omorganiseringer på mit arbejde, og der er jeg da spændt på hvor jeg bliver placeret geografisk i forhold til mødetid osv :dry:

Anmeld

3. oktober 2010

Caidas-vb

P.t. er det intet problem eftersom jeg har pigerne hos mig i børnehaven. Men først i september var jeg på kursus en uge - og hvor er jeg glad for at jeg ikke har det sådan til dagligt. Pigerne blev aflever lige da børnehaven åbnede. Og jeg var først hjemme igen 16.15. Heldigvis har min mand tidligt fri, så på den måde havde de faktsik kortere dage end de plejer. Da blev de nemlig hentet kl 14 ca.

Anmeld

3. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Det passer fint med drengene at fritteren lukker kl 17 NU. Men om Fredagen i datteres børnehave, lukker de kl 16.45 og dén kan altså godt være lidt tricky!!! Da jeg arbejde, var de i en institution der var åben fra 06-20. Min kæreste arbejder fra 11-17, og når jeg begynder på arbejde, så hænger lorten på ham :huh: Aner ikke hvad han vil gøre....gå ned i tid, måske. ;)

Anmeld

4. oktober 2010

Frede-vb

Åbningstiderne passer heldigvis fint med vores arbejdstider og stresser derfor ikke. De berømte lukkedage er derimod nogle, der irriterer voldsomt. Jeg har hver gang mit barn med på job, og det kan kun lade sig gøre, fordi jeg har et job, der i forvejen inkluderer børn. Så sidder min søn bare hele dagen og spiller Nintendo, for så er der ro på ham... men ikke på mine elever, for de klager over, at han imodsætning til dem gerne må spille.

Anmeld

4. oktober 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Alma's DP åbner 6.20 - hun bliver afleveret 6.45 og hentet igen 15.15. DP'en lukker 15.55. Så det kunne ikke passe bedre ;) Og så ligger DP'en kun 6 huse herfra :)

Anmeld

4. oktober 2010

als-vb

Det passer fint for os. DP åbner 6.45 og lukker kl 16.30 mener jeg det er. tøsen bliver afleveret omkring de 7.30 og hentet igen omkring de 14.30. Så det passer fint. Nu har vi så også meget forskellige arbejdstider, kæresten og jeg, og derfor behøver hun ikke være længere i dp end det.

Anmeld

4. oktober 2010

Heidi Nielsen-vb

Her hos os passer det fint om morgenen, men om eftermiddagen er der lidt stress på for at få dem hjem igen.... Jeg afleverer om morgenen/formiddagen.....omkring kl 9 så det er ikke et problem.... Det er så min mand der henter da jeg stadig er på arbejde når inst. lukker.....han har fri kl 16 og har til tider problemer med at nå hjem....han er salgskonsulent og kører derfor meget på vejene, sidder i bilkøer osv.....han prøver at planlægge efter at han er hjemme kl 16 men det er ikke altid det lige hænger sammen med trafikke, hans kunders tid osv. og så er det lidt stressene for ham at nå hjem. Dp lukker 16:45 og børnehave kl 17.

Anmeld

4. oktober 2010

kongster-vb

Der kan være stress på hvis jeg underviser og først er færdig 16.15 og så skal nå ind og hente dem. Men som regel kan gemalen hente dem de dage. Jeg er på 30 timer/ugen for at få det hele til at hænge sammen. Dvs jeg som regel kan gå kl 15. De uger jeg underviser kan jeg ikke gå tidligt, men får så en masse overarbejde, som gør at jeg kan tage en fridag i ny og næ. Lukkedage har fanden skabt, for vi bliver nødt til at tage fri, hvilket så går fra vores ferie. Samtidig vil institutionen gerne have at ungerne har lang sommerferie, men når vores sparsomme 5 uger er brugt på lukkedage og barnets 2. sygedag og den slags, så kan vi jo ikke også holde 3 uger fri om sommeren.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.