Endelig ut med sut.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Caidas-vb

Igennem et år har jeg forsøgt at lokke, true, forklare osv for at få pigerne til ikke at bruge sut. Men ligegyldigt hvad ville de ikke falde i søvn uden 'den grimme sut'. I går var vi til tandlægen, som på en meget enkel måde fortalte at nu var de altså store, 4 år, og så bruger man ikke sut mere. Jaja tænkte jeg, vi skal nok på den igen i aften. Da pigerne skulle i seng, sagde Luise; Mor vi bruger ikke sut mere, for tandlægen siger at vi er store nu. Og det var det..... :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Titte-vb

Det var da dejligt nemt og smertefrit................. indtil videre! :woohoo:

Anmeld

30. september 2010

Det er stadig mig-vb

:laugh: Tja, sådan kan det gå!! Synes den letteste måde er, at bare tage alle sutterne og smide dem ud, færdig. Ikke så meget med forklaring og ord de ikke forstår, bare ud med dem. Min overbo havde også de vildste problemer med at få datteren til at droppe sutten, og tilsidst var jeg SÅ træt af at høre på det at jeg tilbød et 2 dages ''så ryger sutten for altid program'' - overboen gik ned hos mig, og jeg gik op til hende og hyggede med den lille og fik hende til at sove (uden sutten), og så byttede vi plads igen. 2 aftner og sutten var glemt. Der havde hun brugt 6-7 mdr på at fjerne sutter, købe nye, gemme, tage frem igen osv. Man skal bare lade som om, at sutter er blevet forbudt ved lov, de findes ikke længere på marked, og så er det dét! Håber de stadig klarer sig uden sutten, Caidas.

Anmeld

30. september 2010

Louise-vb

Ej hvor fedt. Lyder godt nok nemt.. *s*

Anmeld

30. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Ej tillykke - det gik da virkelig nemt for jer :cheer: Da min datter smed sutten, havde hun trappet ned i et stykke tid. Vi havde snakket meget om det, og jeg tror at hun efterhånden også selv syntes, at hun var ved at være for stor. I børnehaven havde hun den ude i garderoben, og når trangen blev for stor, gik hun ud og 'suttede' lidt med hovedet helt inde bag jakken - pædagogerne sagde, at det så sjovt ud. Herhjemme havde hun sutten ovre i en kommodeskuffe, og når savnet blev for stor, gik hun over og tog den - men hun lå med den i hånden ikke i munden. Syntes egentlig det var at trække det lidt i langdrag - men det var hendes måde at smide sutten på. Lillebror blir nok noget nemmere - for han gider ikke sutten, og har aldrig gjort det. Håber det lykkes for jer i første hug - men gad godt have set dit ansigtsudtryk, da hun sagde det :laugh: :laugh:

Anmeld

1. oktober 2010

als-vb

Tillykke med at det så aaligevel blev så nemt. Håber de holder den ;) eller at mor/far ikke for nemt giver den tilbage når den bliver ønsket ;) Tøsen er lige over de to nu, og vi har valgt her hen over sommeren at sutten kun er til at sove med, når man skal have middagslur og i seng om aftenen så må man vælge en sut. Vi er også blevet enige om at julen og ferien der bliver tid til at sutten skal sendes til nisse børnene... og så er det slut. Tit syntes jeg det er forældrene der har svært ved at slippe sutten ikke barnet. Men det kræver jo også man har overskudet til at tage tude turene og trøsten, hvor det jo er nemmere bare at stikke en sut, skal man ned og putte og trøste i stedet for.

Anmeld

1. oktober 2010

kongster-vb

Ja. Jeg ville i hvert fald gerne have haft en sut, jeg kunne bruge som 'prop' da mine var små. Men de gad den ikke, så ingen af dem har brugt sut.

Anmeld

2. oktober 2010

MetteNB-vb

Uha ja - fordelene og ulemperne med sutter ;0) Godt for jer at de nu er væk og at det gik så nemt. Vores den ældste har ikke været bruger af sut. Mindstemanden har været total afhængig. Han har så også lige 'mistet' sin og det også pga. tandlægen ;0) Da han her efter sommerferien skulle til sit første tandlægetjek (2½ år), sagde hun, at hun kunne se, han brugte sut og at hans tænder kunne få permanente skader, som det så ud pt. Vi besluttede så, at det nu var slut. Ud med alle sutter. Han var lidt ked af det, da det blev middagssøvnstid, men lagde sig til uden. Til aften mente han, at jeg kunne finde en ny i mit skab - gamle lagersted ;0), men nej ingen sutter og ingen 'piv'. - og efterfølgende intet. Vi var nærmest helt overraskede over, at det kunne gå så smertefrit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.