Jul uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

als-vb

Som beskrevet før så ELSKER jeg julen og elsker hele hygge princippet i juleriet. Jeg elsker at bage kagerne, lave konfekten osv. Jeg elsker specielt juletræet og for mig er det den største juletradition. At skulle ud og finde det perfekte juletræ og så få det hjemme og savet til og stillet op og pyntet med alt mit smukke mundblæste glas julepynt. Vi henter træet allerede den første weekend i december bare så vi har det smukke træ at kigge på hele december. Selv da jeg boede i ungdomsbolig havde jeg et middelstort juletræ ;) I familien har jul været jul uanset om der var børn eller ej. Forskellen er bare hvor tidligt der er gået om træet osv. Den dag børnene er flyttet fra reden og muligvis ikke skal have jul med os hver anden jul så vil der stadig være pyntet til taget, forskellen er nok at vi godt kunne finde på at rejse udenlands og holde selve julen. Når det kommer til jul er jeg det største hygge barn man kan finde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Johannamor-vb

Jeg kan ikke forestille mig en december uden julepynt, julekager og julemad. Juletræet kan jeg godt undvære - men ikke guld, glimmer, lys, engle osv. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig at komme hjem til min mor i december - og ikke se, at der er pyntet op. Jeg er sikker på, at hun ikke pynter for min søster, mig eller vores børn - hun pynter for sig selv, ligesom jeg ALTID vil gøre det og altid også gjorde det, mens jeg var alene. At jeg så også sagtens kunne forestille mig fx en juleaften i Rom med manden er en anden sag. Jeg har endda tilbragt en hel december i Nicaragua, hvor en del af juleaften blev tilbragt på ladet af en traktor sammen med en død ko (julefestmiddagen), efter at aftnens kulinariske højdepunkt - lyserød, sød, grynet risdrik - var indtaget, og jeg savnede ikke julehyggen mere end et mikrosekund. Men hjemme, hos mig selv, er december den helt traditionelle julehyggemåned.

Anmeld

26. september 2010

Kirle-vb

Næh jul vil der altid være herhjemme. Så er det måske mindre børnevenligt pynt såsom kristjørnkviste med rødt bånd på alle dørhåndtag og vindueshasper og mistelten. Og mere glögg og spiritus i konfekten :P Nu er det nisser, nisselandskaber osv - altså noget som ikke er farligt for en meget nysgerrig pilfinger på snart 3 år ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.