katteproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

371 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Pia S-vb

Har brug for et råd eller noget fra alle jer kloge mennesker. Jeg har to katte. Den ene en gammel, lidt træt, rolig men glad og kærlig kastreret hankat. Den anden - oh skræk og ve - en meget ung (1 år) kastreret hankat. Da Einstein (den unge) blev kastreret, sagde dyrlægen, at han ville blive mere rolig. Men det er dælme løgn. Han er efter den gamle konstant. Hænger på ryggen af ham og jagter ham. Han får nogle flip, hvor han fiser rundt i hele lejligheden. Så bliver han rolig og så kan de sagtens ligge og sove helt tæt sammen. Hvad mon det skyldes og mon det går over? Han har også en anden lidt sjov vane. Han sutter ører. Han bliver helt salig og smasker helt vildt. Vi fik ham som 12 uger gammel så det er ikke fordi han blev taget for tidligt fra moren. Og undskyld at indlægget ikke lige handler om børn, men sønnen er også bekymret over hvordan stakkels gamle Lui bliver behandlet :ohmy:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Mor til Isabell-vb

Jeg har haft katte lige fra jeg kunne gå, så kan da prøve at komme med nogle forslag/råd.... :) 1: Det er jo kun en 1 år gammel hankat, så det er en voksen killing og dem er der altså bare krudt i. Og så er din gammel hankat jo god legetøj for ham, plus den øver sig i at jage og ja det går desværre udover den anden. 2: Du skriver 'leglighed'...er de inde katte? For så er det klart at der vil være lidt mere fart over feltet, da den ikke for rast af udenfor. Der er det vigtigt med en masse legetøj, kradsetræ osv, men det ved du jo nok allerede!? 3: Med hensyn til at den sutter på øret, det er simpelthen fordi det gør den tryg og minder den om dens mor...nu er du jo dens mor og derfor sutter den lystigt i sig. ( havde en kat som suttede på vores øjne, så marscare og det hele var helt suttet af). Den kan vel også godt lide at stampe på dig og det er det samme...tryghed. Så den er en helt almindelig voksen killing og bare rolig den skal nok blive mere rolig jo ældre den bliver... ;)

Anmeld

23. september 2010

Det er stadig mig-vb

Enig, den unge driller den gamle. Det gør den fordi han gerne vil lege med Lui og prøve krafter med ham, og ved at drille og jagte ham, håber han Lui bliver tosset og viser et par tricks. Einstein ved jo han er den lille, og ved Lui er den ældste og at ældre katte er dem der bestemmer dagsordenen. Tjaaa, og så sker der altså noget, når den store ikke reagerer som forventet.....hvorfor den lille prøver at tirre ham og løbe rundt i lejligheden for ligesom at sige ''hey, se hva' jeg ka''.....i håbet om at den ældste vil være med. Det er ikke andet end narrestreger, og med mindre Lui virkelig lider under det og bliver trist, jamen så lad det gå sin gang. Afbryd ham med noget spændende hvis det går over gevind, en godbid eller noget han godt kan lide. Du kan forsøge at komme lidt baldriandråber på nogle af Einsteins ting, det kan godt berolige lidt, så han ikke får de helt store ture. Mest ideelt er at komme det på hans tæppe/kurv eller hvad han nu har at nusse med. Men vent med at kælde med Lui til i HAR vasket hænder :laugh:

Anmeld

29. september 2010

Polyp-vb

tja...hos os er en god kat en død kat...så ingen gode råd herfra ;-D

Anmeld

29. september 2010

Det er stadig mig-vb

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.