Offentlig transport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

als-vb

Kirle skrev:
Cykel eller metro. En sjælden gang bus. Men ALs der er to ting den ene undrer mig: 1. Inde i KOlding og så over en mark? ;) 2. Kan udemærket godt forstå at du vælger off.transport når du ikke ved hvad der foresager dine anfald. Håber virkelig de snart finder ud af hvad der er og at det ikke er farligt.
1. Vi kan også kalde det en 2* fodboldbane grøndt område der ikke bliver slået så er bare et virvar af ukrudt, hvis jeg skal ad vejen så tager turen 10 minutter længere, og den luksus har jeg desværre ikke når jeg skal med bussen. Kolding er faktisk en by med en del grønne pletter ;) 2. håber virkelig også der er et eller andet de kan sige hvad er så jeg kan benytte mig af min dejlige bil igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

als-vb

lib1982 skrev:
Har dit barn forresten egentlig ik en far, der har kørekort og kan køre den bil, du tilsyneladende ikk må køre lige nu?
Jep faderen hendes og kæresten min har et rigtig fint kørekort ;) dog tager han afsted i hans bil kl 04.20 om morgenen for at tage på arbejde, har kun få pauser af ti min, hvor han ikke kan nå at komme helt ud til os og køre os ind i byen for så at tage på arbejde igen. Så desværre ingen hjælp der. Dog henter han mig så fra arbejde når jeg har fri, så slipper jeg for at tage toget hjem. (ja bus ud tog hjem)

Anmeld

22. september 2010

Johannamor-vb

Til bytransport har jeg altid benyttet mig af cykel. Havde i mange år ca. 7 km på arbejde og dem cyklede jeg i vind og vejr - og også i sne, fordi busen selvfølgelig heller ikke var et godt alternativ de dage. Jeg cyklede også hjem til veninderne og familien - og gik, når jeg skulle i biografen eller ud at spise inde i byen. Jeg kunne slet ikke forestille mig, at jeg nogensinde skulle have brug for at køre bil - forestillede mig, at jeg kunne klare familieliv også på cykel. Men så fik jeg mand og barn - og manden fik job med firmabil. Og vi flyttede og jeg blev Øresunds(tog)pendler, og nu er der to biler i husstanden - og jeg kan slet ikke se mit liv uden. De ca. to år, jeg pendlede med tog, var en katastrofe. Især det år, hvor jeg havde fuldtidsjob uden mulighed for hjemmearbejdsdage og to børn i institution, var det håbløst at få hverdagen til at hænge sammen, fordi togene altid (ca. 9 ud af 10 dage) var forsinkede, og jeg jævnligt kom for sent til den bus, som jeg skulle nå for at komme hen til den anden bus, der ville køre mig helt hjem. Den daglige frustration på Nørreport Station, når jeg regnede ud, om jeg skulle vente på Øresundstoget eller hellere spæne efter metroen for at skifte i Lufthavnen, det tærede bare på energien. Sjovt var det heller ikke, at jeg igen og igen ikke kom hjem for at lave aftensmad (og manden måtte klare ærterne endnu engang) eller fik set ungerne alt for lidt. Vi prøvede alle mulige kombinationer af bil-cykel-tog-bus - og det eneste, der fungerer for os er to biler. Og jeg er ikke spor glad for det. Ville langt hellere have, at vi kunne nøjes med bare én bil, velfungerende offentlig transport og masser af cykelture...

Anmeld

22. september 2010

Signe1704-vb

Jeg HADER det. Det fungerer bare så dårligt og tager en krig. Mens jeg var på barsel var det fint for der havde jeg tid til at blive forsinket, men nu hvor jeg er startet på job er det slet ikke sjovt. Om morgenen er det fint nok - der skal jeg kun 25 minutter tidligere afsted i forhold til i bil. Jeg cykler de første 2 km og tager så en bus der stopper 1 km fra mit job. Jeg går resten af vejen. MEN om eftermiddagen er det et helvede. Jeg bruger min. 2 timer fra jeg har fri til jeg har hentet begge børn og er hjemme (og det er uden at handle). Først en bus der kører rundt ad alle små veje. Den bustur tager 40 minutter (8 min. i bil). Så af og gå 10 min. Hente den lille og op til en anden bus. Så ned til nærmeste stoppested ved datterens børnehave, gå 5 minutter, hente hende og gå 1 lille km hjem. Tror jeg kunne klare det hele på 30 minutter i bil. Men nu har jeg endelig fået overtalt manden til bil nummer 2 som vi kigger på i øjeblikket. Nu skal vi så bare finde den rigtige ;)

Anmeld

23. september 2010

Polyp-vb

Tidsforbrug til arbejde i bil = 7 - 12 minutter afhængigt af hvad tid jeg kører Tidsforbrug til arbejde med det offentlige = 1 time og 20 minutter hvis alt klapper...cykle må jeg ikke pga en hjertefejl, så bilen er klar nr 1. Tager s-tog til KBH centrum når jeg skal noget der og ellers bilen fordi det er nemmere og billigere på de fleste strækninger

Anmeld

23. september 2010

Soap-vb

Jeg hader busserne i byzonen de kør som sindsyge, men syns ikke der er problemer i landzonen hverken med kørsel og forsinkelser Jeg tænker i stedet for at stresse så tag en tidligere bus og få en kop kaffe med din dagplejer ? :)

Anmeld

23. september 2010

Pia S-vb

Jeg har ikke det fjerneste imod offentlig transport. Kan da godt blive irriteret over et tog som ikke kommer, men så tager jeg bare det næste. Jeg gider ikke stresse eller blive sur over det. Toget kommer jo ikke før fordi jeg pacer op og ned af perronen. Busserne i byen kører ok. Enkelte kører råddent men det gør cyklister og billister også, så..... Jeg cykler meget gerne til arbejde - ca. 7½ km. Ellers tager jeg bus eller tog. Det tager små 20 minutter lige meget hvad jeg gør!

Anmeld

23. september 2010

als-vb

Soap skrev:
Jeg hader busserne i byzonen de kør som sindsyge, men syns ikke der er problemer i landzonen hverken med kørsel og forsinkelser Jeg tænker i stedet for at stresse så tag en tidligere bus og få en kop kaffe med din dagplejer ? :)
Kunne være hyggeligt, men det er en rutebus, den køre kun hver anden time og tror ikke hun er super tilfreds hvis jeg kommer 5.20 ;) ellers godt alternativ. Havde jeg i det mindste skullet med en bus hjem i samme del af byen som DP kunne jeg bare have en cykel stående som jeg kunne bruge fra dp til arb og så tilbage til dp og så bus hjem, men det fungerer bare ikke.

Anmeld

23. september 2010

Lars F-vb

Pia S skrev:
Jeg har ikke det fjerneste imod offentlig transport. Kan da godt blive irriteret over et tog som ikke kommer, men så tager jeg bare det næste.
Har osse gode oplevelser med offentlig transport. Bruger Kbh metro ganske meget, og den er bare super. Det er så meget nemmere for mig at komme til og fra lufthavnen med metro end at bøvle med bil og taxa og alt det. Cykler i det daglige, men er generelt godt tilfreds med tog og bus når cyklen ikke slår til. Det er for dyrt, syn's jeg, og der måtte gerne være flere afgange. Men det er jo som med så meget andet - fantasier rækker kun til at skære ned, ikke til at gøre tingene bedre.

Anmeld

23. september 2010

Happymummy-vb

Er selv happy-happy cykelentusiast, som cykler, når ikke lige cyklen er i stykker (eller der ligger is og sne - er simpelthen Bambi på Is på Cykel under de forhold). Da afstanden mellem bolig og tidligere studieplads steg fra 10-12 km til 18 km (i østjyske bakker, vel at mærke) gik der liige noget tid, før jeg tog hele strækningen i ét stræk. Det viste sig at tage 50 minutter, mens det med bus+ventetid+bus tog 60 minutter. Og jeg kan ikke holde UD at stå og vente på bussen - er typen, der går til næste stoppested, hvis der er 5 min til bussen kommer. Her i Århus synes jeg godt nok at den offentlige trafik kunne trænge til en ordentlig opstrammer. Med flere afgange, flere buslinjer men allerhelst udarbejdelse af noget metroplan. Hver gang jeg kommer til Kbh bliver jeg så henrykt over alle mulighederne - busser der går hele tiden, metro og S-tog. Er blevet varm fortaler for at Århus Kommune investerer x antal milliarder i noget metro hurtigst muligt :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.