Blegt tandkød..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.251 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. september 2010

desirefinck-vb

Hejsa Jeg ville høre om der er nogle som kan fortælle mig om jeg skal være bekymret for at jeg har ret blegt tandkød !! jeg er i 34 uge, syntes jeg drikker det vand jeg skal.. Og jeg ved at ved dyr så kan blegt tandkød være noget man skal være bekymret for.. Ved godt at jeg ikke er nogen hund.. men.. nogle gange tænker man bare for meget over tingene..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Det er stadig mig-vb

Blegt tandkød hos mennesker plejer nu at være et sundhedstegn! :) Sundt tandkød er blegt, eller meget svagt rosa - mon ikke du ligger der et sted? Det kan tænkes at du i forbindelse med graviditeten får flere vitaminer og måske spiser og drikker lidt sundere end ellers, og at du nu kan se det på tandkødet. :)

Anmeld

19. september 2010

desirefinck-vb

Okey det er da godt at vide .. men bare underligt at det er så vidt forskelligt for mennesker og dyr.. Ja du har nok ret i at jeg har fået en masse mere vitaminer og meget vand.. jeg har bare aldrig set det så lyst før,næsten hvidt.. så det gjorde mig lidt nervøs..

Anmeld

20. september 2010

Frede-vb

Ja, mørkerødt tandkød kan være tegn på tandkødsbetændelse, og det er der faktisk mange, der får under en graviditet pga. graviditetshormoner. Det er derfor, det anbefales at gå oftere til tandlæge, når man er gravid.

Anmeld

20. september 2010

Det er stadig mig-vb

Aaaah der SKULLE da gerne være forskel på mennesker og dyr :) Hunde får feks blegt tandkød hvis de har fået hedeslag eller er i chok, dette skyldes jo de ikke har hud at ånde/svede igennem som os andre, men istedet har pels....og derfor ikke kan komme af med varmen/sveden. Vi andre sveder jo bare i samme situationer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.