Vasker dit vaskemiddel rent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

Heidi Nielsen-vb

Bruger Ariel og mit tøj bliver fint rent..... Bruger også skyllemiddel, den hvide snuggel da jeg synes tøjlet lugter fælt hvis ikke der er skyllemiddel i....dog ikke til regntøj og overtøj.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Sofie82-vb

Jeg bruger som regel det der er på bud, men benytter ofte Ariel med udemærket resultat. Når der er pletter efter vask er det vist mest fordi jeg er en klovn til at få ordnet pletten mens den er frisk. Skyllemiddel bruger jeg ikke da min datter slår vildt ud på kroppen når jeg bruger det. Er lidt træt af det da jeg godt kan lide at mit vasketøj dufter af skyllemiddel.

Anmeld

13. september 2010

Signe1704-vb

Titte skrev:
Jeg har i flere år sværget til neutral, men jeg blev træt af, at jeg ikke synes mit tæj blev rent. Har så købt ariel både til farvet og hvid vask, og jeg må sige, at jeg aldrig har fået mit tøj renere...........
Det kunne jeg have skrevet. Jeg har lige skiftet til Ariel og hold da op en masse pletter der pludselig kommer af. Jeg brugte skyllemiddel det sidste stykke til jeg brugte neutral fordi vores maskine var begyndt at lugte og jeg ikke kunne få lugten væk. Nu hvor jeg bruger Ariel bruger jeg ikke længere skyllemiddel - det dufter rigeligt. Jeg tørrer alt der kan i tumbleren så for blødheden betyder det ikke noget. MEN når nu det heller ikke vinder i test - hvad gør så? Det må jeg da prøve ;)

Anmeld

14. september 2010

maj84-vb

Her bruger vi stort set altid Änglemark Color og White fra Coop, og det vasker pænt rent. Har dog Ariel stående i tilfælde af, at tøjet lugter meget, inden det bliver vasket, for Änglemark fjerner ikke lugten i stærkt stinkende tøj :S . Bryder mig dog ikke om at bruge vaskepulver med parfume, for når man først har vænnet sig til en neutral duft, er det næsten ikke til at holde lugten ud. Skyllemiddel bruger vi ikke - til gengæld bliver ALT tørretumblet...

Anmeld

14. september 2010

Rita-vb

Vi bruger Neutral, men ikke ret meget - bare en skefuld i hver vask - og vores tøj bliver da rent :) Vi bruger ikke skyllemiddel, men af og til lidt eddike - det hjælper på statisk elektricitet :) Jeg vasker til gengæld ret ofte tøj på 60 grader for at få bakterier slået ihjel. Især hvis vi har sygdom i huset, er jeg opmærksom på at få vasket tøjet ved høj temperatur :)

Anmeld

14. september 2010

als-vb

Vi bruger neutral vaskepulver, og til håndklæder ol. kommer der neutral skyllemiddel i. Jeg slår ud hvis der er parfume i mit vaskepulver, klør og kradser og får rødeknopper over det hele. Alt vores tøj hænger til tørre da vi ikke har en tørretumbler, men savner nu en til håndklæderne, men man vænner sig til at man får fjernet døde hudsæller hver gang man tørre sig ;)

Anmeld

14. september 2010

Det er stadig mig-vb

Rita skrev:
Vi bruger Neutral, men ikke ret meget - bare en skefuld i hver vask - og vores tøj bliver da rent :) Vi bruger ikke skyllemiddel, men af og til lidt eddike - det hjælper på statisk elektricitet :) Jeg vasker til gengæld ret ofte tøj på 60 grader for at få bakterier slået ihjel. Især hvis vi har sygdom i huset, er jeg opmærksom på at få vasket tøjet ved høj temperatur :)
Fin pointe dér!! Jeg er også enormt ofte oppe på de 60 grader og kogevask. I særdeleshed hvad angår strømper, undertøj, håndklæder og sengetøj!! Som simpelthen er smask fyldt med kryb/bakterier hvis man kun vasker ved 40 grader..... Har man husdyr bør man faktisk aldrig vaske på andet end 60 grader og/eller kogevask.

Anmeld

14. september 2010

Lars F-vb

maj84 skrev:
Her bruger vi stort set altid Änglemark Color og White fra Coop, og det vasker pænt rent. .
Bruger osse Änglemark Color, men jeg droppede deres White - jeg syn's altså ikke det blev hvidt.
Bryder mig dog ikke om at bruge vaskepulver med parfume, for når man først har vænnet sig til en neutral duft, er det næsten ikke til at holde lugten ud.
Ditto. Ingen parfume her; tøjet er jo ikke mere rent af at der er tilsat lugt. Og jeg syn's der er allegi-risiko nok endda.

Anmeld

14. september 2010

Lars F-vb

Rita skrev:
Jeg vasker til gengæld ret ofte tøj på 60 grader for at få bakterier slået ihjel. Især hvis vi har sygdom i huset, er jeg opmærksom på at få vasket tøjet ved høj temperatur :)
Jeg vasker stort set altid hvidt ved 60 grader. Energi-fråds måske, men det bliver rent.

Anmeld

14. september 2010

LouiZe-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Rita skrev:
Fin pointe dér!! Jeg er også enormt ofte oppe på de 60 grader og kogevask. I særdeleshed hvad angår strømper, undertøj, håndklæder og sengetøj!! Som simpelthen er smask fyldt med kryb/bakterier hvis man kun vasker ved 40 grader..... Har man husdyr bør man faktisk aldrig vaske på andet end 60 grader og/eller kogevask.
Jeg har for nylig læst et sted (kan selvfølgelig ikke huske hvor - måske Søndagsavisen..) at vaskepulver fjerner 99,9% af bakterier. Det kan ikke fjerne støvmider, så hvis de skal væk skal man vaske på min. 60 grader. Men hvis det bare er bakterier man vil have væk, så er det nok med vaskepulver på 40 grader. Må lige goggle efter et link :woohoo:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.