Hvornår må...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.305 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. september 2009

Bondepigen

...børn få stegeskorpen på kødet??? Er der nogen af jer, der ved det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2009

anna-jonas

Hmmm..........hvis du mener flæskesvær, så er det vel når de kan tygge den, uden at blive kvalt. Med frikadeller, bøffer o.s.v er det vel, når de overgår til alm. familiemad ved 1 års alderen.

Mette

Anmeld

5. september 2009

JustAnotherName

nææh... jeg ved det faktisk ikke. Men vel omkring 1 års alderen.
Skulle man ikke næsten tro det ...hvis altså ikke det er meget branket.
Mener, hvis jeg husker rigtigt, at det omkring 1 års alderen at vi begyndte at give Bianca samme kød som vi selv fik - frikadeller, bøf, kylling mm.
Før det spiste hun kødboller (kogt kød) og lignende. Men da hun var omkring 1 år begyndte vi allesammen at spise det samme 

Anmeld

6. september 2009

mariamiss6

bondepigen skriver:

...børn få stegeskorpen på kødet??? Er der nogen af jer, der ved det???

Det har jeg liiiiige spurgt min sp om.......

eller rettere jeg spurgte hvorfor de ikke må få den.... og hun svarede at det bare var fordi de kunne have problemer med at få tygget det...

som mos du bare frikadellen godt og grundigt, hvis hun kan spise det sådan, så er det fint siger min sp........ Felix han æder rub og stub, uanset hvad jeg serverer...... og han får det ikke engang most, men skåret i bitte små tern... undtagen frikadelle, det er sgu lettest at mose

Jeg havde også forståelsen at det var fordi de ikke kunne tåle noget der er ved stegeskorpen, men det er åbenbart bare det der med bisserne....

Anmeld

6. september 2009

Bondepigen

Anna-jonas skriver:

Hmmm..........hvis du mener flæskesvær, så er det vel når de kan tygge den, uden at blive kvalt. Med frikadeller, bøffer o.s.v er det vel, når de overgår til alm. familiemad ved 1 års alderen.

Mette

Jeg mente frikadeller, kotelleter osv... men det er fint, tak for det, så må hun jo snart.

Anmeld

6. september 2009

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

nææh... jeg ved det faktisk ikke. Men vel omkring 1 års alderen.
Skulle man ikke næsten tro det ...hvis altså ikke det er meget branket.
Mener, hvis jeg husker rigtigt, at det omkring 1 års alderen at vi begyndte at give Bianca samme kød som vi selv fik - frikadeller, bøf, kylling mm.
Før det spiste hun kødboller (kogt kød) og lignende. Men da hun var omkring 1 år begyndte vi allesammen at spise det samme 

Tak, så begynder vi osse snart med Emma. Det gør jo det hele lidt nemmere.

Anmeld

6. september 2009

Bondepigen

mariamiss6 skriver:

Det har jeg liiiiige spurgt min sp om.......

eller rettere jeg spurgte hvorfor de ikke må få den.... og hun svarede at det bare var fordi de kunne have problemer med at få tygget det...

som mos du bare frikadellen godt og grundigt, hvis hun kan spise det sådan, så er det fint siger min sp........ Felix han æder rub og stub, uanset hvad jeg serverer...... og han får det ikke engang most, men skåret i bitte små tern... undtagen frikadelle, det er sgu lettest at mose

Jeg havde også forståelsen at det var fordi de ikke kunne tåle noget der er ved stegeskorpen, men det er åbenbart bare det der med bisserne....

Ok, jeg havde nu osse troet, at de ikke kunne tåle det, men så ved man da det. Tak skal du have.

Anmeld

6. september 2009

mariamiss6

Ok, jeg havde nu osse troet, at de ikke kunne tåle det, men så ved man da det. Tak skal du have.

var da så lidt.... var sgú godt nok selv blevet temmeligt træt af at udhule alle tingene hehe...

Felix er i øvrig 9 måneder, og han begyndte at spise både kernerugbrød, og det samme som os, da han var vidst 7 måneder.... han har så også en temmeligt fremskreden motorik, all over.... så jeg ved jo ikke om det kan gå hjemme hos jer.... men når nu du spørger sådan virker det til at i måske er klar til at gå videre med det....

Anmeld

6. september 2009

Bondepigen

mariamiss6 skriver:

var da så lidt.... var sgú godt nok selv blevet temmeligt træt af at udhule alle tingene hehe...

Ja især når barnet sidder ved siden af og skriger på mad, så kan man altså godt blive lidt stresset, når man sidder og skærer stegeskorpen af på alle sider af en kotellet...  Det var faktisk derfor jeg kom til at tænke på, om ikke hun måske gerne snart måtte spise det...

Anmeld

6. september 2009

mariamiss6

bondepigen skriver:

Ja især når barnet sidder ved siden af og skriger på mad, så kan man altså godt blive lidt stresset, når man sidder og skærer stegeskorpen af på alle sider af en kotellet...  Det var faktisk derfor jeg kom til at tænke på, om ikke hun måske gerne snart måtte spise det...

Det må hun gerne, det skal bare ike være hårdt at tygge.... så hvis det har nogenlunde samme skal som en let stegt frikadelle, så skal det skam nok gå....

du kan jo lave deller i morgen, og mose dem med en gaffel, og se om det lader sig gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.