HeleneK Mor til 6 skrev:
Ok, den kendsgerning kan jeg så ikke se at DR2 temaaften kan lave om på ;)
Jo, men nu opfattede jeg udgangspunktet for den her tråd som et 'Har VI ikke snart hørt/set nok om dét?' - ikke kun i forhold til DR2´s temaaften - hvor jeg synes, det er et lidt ekskluderende 'vi', fordi der også er mennesker, der IKKE har hørt nok om det, eftersom de var for unge. Man kan vel også spørge, om vi ikke snart har set og hørt nok om 2. Verdenskrig - den synes jeg personligt aldrig, vi kan høre nok om, og jeg er afgjort mere modtagelig nu, end da jeg gik i skole, og det bare var noget, de voksne blev ved med at tvære rundt i.
Så er vi jo pludselig uden for kategori og skal have fat i spørgsmål omkring pensum for de unge, hvilken rolle man spiller for sine unger og om man lærer dem nok - for da mine store gik i folkeskole, så var det da helt kalrt min opfattelse at de skulle få deres viden af mig, da skolen gang på gang fejlede eller hoppede meget let over begivenheder jeg selv synes man skulle dykke ned i mere detaljeret...
Og hvis skolen fejler, eller den enkelte elev er lige så lidt modtagelig, som jeg - desværre - selv var i historietimerne, og forældrene synes, Anni Fønsby er mere vedkommende at interessere sig for og tale om - ja, så kan det efter min opfattelse aldrig være et skridt i den forkerte retning, at TV fastholder og minder om begivenhederne - både for den unge, som måske 'kommer til' at ende på DR2 midt i zapperiet, og for hans/hendes forældre, som siger 'Åh ja - se lige her, Svend Thorbjørn, har du nogensinde hørt om dengang, da....'
Jeg kunne i hvert fald let komme i tanker om dårligere public service end 9-11-udsendelser.
Anmeld