Farvning af mmf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

599 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. september 2010

151009-vb

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål ang overstående. SKAL MMF farves med farvepasta eller kan man godt bruge frugtfarver til det? I noterne i kagehæftet nævnes kun sugarpaste når der bliver nævnt farvning :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Bellis-vb

Helst pastafarve - frugtfarve giver ikke så stærke farver og det er en del vandet, men i nødvending kan det godt bruges.

Anmeld

8. september 2010

151009-vb

Okay mange tak. Tænker at man måske så også i nødløsningen kommer mindre vand i så ;) Har ikke afprøvet det endnu og vil da også helst have farvepasta.

Anmeld

8. september 2010

Titte-vb

151009 skrev:
Okay mange tak. Tænker at man måske så også i nødløsningen kommer mindre vand i så ;) Har ikke afprøvet det endnu og vil da også helst have farvepasta.
Du kan ikke lave så intense farver med frugtfarve som med pastafarver, og dernæst så synes jeg at mmf massen bliver mere klæbrig med frugtfarve :blush:

Anmeld

9. september 2010

mariamiss6-vb

Jeg siger som de andre, at frugtfarve er absolut en nødløsning, eller hvis du kun vil lave en enkelt kage.... Der findes umiddelbart kun rød, blå, grøn frugtfarve i butikkerne..... Blå bliver altid en lys babyblå rød bliver altid lyserød grøn bliver meget lys grøn og så kan du blande dig til en fesen mørk mærkelig lilla med rød og blå.... Du skal bruge meget mere flormelis (eller hvis du helt skifter vand ud med frugtfarve, sammen mængde som ellers) Og uanset hvad du gør kan du ikke ændre farvens tone, for hver gang du putter lidt frugtfarve i, er du også nødt tila t putte mere flormelis i.... Skal du lave mere end 1 kage vil jeg helt sikkert foreslå pastafarver, det bliver du glad for....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.