Den bedste gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2010

kongster-vb

Og det er guld fra Rocky Mountain, som jeg havde med hjem fra USA da jeg var 15. Jeg elsker også oplevelsesgaver og min mand og jeg giver næsten kun den slags til hinanden. Jeg får dog også lidt lækkert tøj i ny og næ. Men opera, rejser og wellness ophold er i høj kurs! Hyggeligt at fejre fødselsdagen med en kammerat og biftur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

Charlotte d. 17.-vb

De aller, allerbedste gaver, jeg har fået, er kunst. Mine morforældre havde et stort galleri og forærede os altid kunst ved runde fødselsdage, i eksamensgave, bryllupsgave osv. Det betyder så, at mens vores øvrige indretning igennem årene har været til den lidt billige, indimellem usle side, så har væggene altid været prydet med moderne kunst i den dyre ende af prisskalaen - og den holder jo for evigt. Selv er jeg ikke god til det med gaver. Da jeg var på SU brugte jeg evigheder på at finde eller selv lave de helt rigtige gaver til en pris, jeg havde råd til. Efter at økonomien er blevet bedre, har jeg helt mistet den opfindsomhed og det overskud. Det er faktisk ærgerligt. Måske skal jeg i gang med æblechutneyen, krydderolien osv. igen i år... Nå ja, og så strikkede jeg en trøje til min mor, da hun blev 60. Det skulle bare være en bestemt opskrift, jeg havde fundet, så jeg var nødt til at lære at hækle for at kunne lave kanten, og det kostede godt nok mange timers arbejde - men hvor var det bare dejligt at kunne overraske hende.

Anmeld

22. august 2010

Det er stadig mig-vb

Ja sådan en gave (armbåndet) er jo uvurderlig og fyldt med minder, det er sådan nogle gaver der på en eller anden måde gør en forskel. Smykker har jeg altid anset for at være meget personlige, og jeg vil 1000 gange hellere have et smykke af min Mor, min kæreste eller af sønnerne, end en anden matriel ting som røremaskine, Blue-ray afspiller eller nye sofaer :) Og guld forgår jo ikke, man kan have det gennem hele livet og mindes giveren, og en dag, give dem videre til sine børn...... Faktisk meget meget smukt!

Anmeld

22. august 2010

Charlotte d. 17.-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Ja sådan en gave (armbåndet) er jo uvurderlig og fyldt med minder, det er sådan nogle gaver der på en eller anden måde gør en forskel. Smykker har jeg altid anset for at være meget personlige, og jeg vil 1000 gange hellere have et smykke af min Mor, min kæreste eller af sønnerne, end en anden matriel ting som røremaskine, Blue-ray afspiller eller nye sofaer :) Og guld forgår jo ikke, man kan have det gennem hele livet og mindes giveren, og en dag, give dem videre til sine børn...... Faktisk meget meget smukt!
Enig. Jeg har en perlekæde, der ligger og venter på, at min datter kan passe ordentligt på den - den er lavet af min farfar, som var guldsmed. Jeg ville give hende den i konfirmationsgave, nu bliver det nok til eksamensgave om 1 ½ år eller måske først til hendes bryllup - hun er en skovl til at passe på sine ting, og jeg ved, hun bare ville blive så ked af det, hvis den blev væk eller gik i stykker. Nu er hun så også i særklasse uforsigtig og 'flyvsk'...

Anmeld

22. august 2010

als-vb

bedste gave til tøsen er enten hendes træ is hun fik i fødselsdagsgave for to uger siden, eller det hjerte der ligger i min skuffe som jeg fik til min barnedåb, et hjerte der hænger i en halskæde, er et barnesmykke så når hun kan passe det og ikke bide i det er det hendes. Ellers gaven jeg gav en veninde, hun havde så længe snakket om hendes mors 'rigtige'perle øreringe, Men venne budgettet var ikke så stort så købte de billige. Disse øreringe var ikke på listen, men her 7 år efter går hun stadig med de øreringe. Bedste gave jeg har fået er som den første, en nissebog min mormor altid læste for mig i december da jeg var en lille pige. Blev en årlig tradition for mormor og mig at tage bogen frem og hun læste den for mig (også da jeg var teenager) i dag har jeg fået den bog, og lige inden hun blev helt dement skriver hun en hilsen i den og gav den ti lmig. Den største gave, skal havde den frem til december og håber mig og tøsen kan genskabe denne tradition. Ellers en eks kæreste der kom med en stor pose med skildpadder (Chokolade) mest af alt for det var bare ynglings slikket, og han havde lagt mærke til at når det var slik aften skulle jeg altid ligeeeee have en skildpadde.

Anmeld

22. august 2010

kongster-vb

Ja smykker er dejlige at få. Jeg elsker også at købe smykker på rejser. De er nemme at fragte hjem og så kan jeg altid huske rejsen når jeg går med smykkerne. Det er også de eneste gange jeg køber smykker til mig selv. Min far og min mand har begge et særdeles godt øje for smykker så jeg har efterhånden en smuk samling. De eneste jeg ikke bryder mig om er dem jeg har 'arvet' efter min mor, fordi min far har givet hende dem og nu hvor de er skilt ville hun ikke have dem længere. Suk... Og så har jeg nogle lysestager som jeg fik af min farmor og farfar. En arv mens de stadig var i live. Det er meget rarere at få det på den måde, end at få det efter de er væk. Men også min farmors smykker, som jeg har arvet, er jeg glad for. Ydermere er jeg i den heldige situation at min mand er enebarn, så jeg arver også smykker fra hans mor :-)

Anmeld

22. august 2010

Caidas-vb

Da jeg var barn, havde mine forældre en del kongelige figurer. En enkelt skilte sig ud, en liggende giraf. Ikke af særlig værdi, men bare utrolig 'almuligt' På et tidspunkt satte de mærke under den, for at alle skulle se at den skulle jeg arve. Efter nogle år, 10-15 faktisk, synes de at det var bedre at give mig den med det samme. Den har stadig ærespladsen, hvor den nu har stået i 15 år. Da min farmor døde var min far og hans bror enige om, at da jeg var den eneste pige, skulle jeg have den guldkæde hun havde fået da hun blev 50 år (i 1946) Jeg har i de snart 30 år jeg har haft den, kun haft den af 3 gange.

Anmeld

23. august 2010

Titte-vb

Den bedste gave jeg har fået, er et bananlænke armbånd i guld, som jeg fik af min kæreste for 6-7 år siden....... han havde haft min lillesøster med ude for at køge det til mig, for han følte sig lidt usikker på hvad han skulle købe til mig.... Men det værste jeg har fået af ham, er halvdelen af en 22' fladskærm i bredformat til pc'en........ fra hund og kat!!DOH :woohoo: Og det vidste jeg ikke at jeg ønskede mig!! Nåh ja, jeg har også fået en tung tung kasse, der var to mursten i!! Men efterfølgende kom der et par gaver, men min mor :lol: hun havde ikke fattet ironien da jeg pakkede op, så hun sagde bare til ham, !aii, dét gjorde du bare ikke ...' Fik så en anden god gave, tror faktisk jeg fik en filigran vase af ham som jeg havde ønsket mig! :side:

Anmeld

23. august 2010

Titte-vb

:laugh: :laugh: :laugh:
Pikora skrev:
Jeg fik en gang en mini-kompressor med stik til cigarettænderen i bilen af min mand; dét var heller ikke min drømme-gave :P Jeg fik så også noget andet ved samme lejlighed, men tankevækkende nok, er det kun kompressoren jeg husker :lol:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.