De aller, allerbedste gaver, jeg har fået, er kunst. Mine morforældre havde et stort galleri og forærede os altid kunst ved runde fødselsdage, i eksamensgave, bryllupsgave osv. Det betyder så, at mens vores øvrige indretning igennem årene har været til den lidt billige, indimellem usle side, så har væggene altid været prydet med moderne kunst i den dyre ende af prisskalaen - og den holder jo for evigt.
Selv er jeg ikke god til det med gaver. Da jeg var på SU brugte jeg evigheder på at finde eller selv lave de helt rigtige gaver til en pris, jeg havde råd til. Efter at økonomien er blevet bedre, har jeg helt mistet den opfindsomhed og det overskud. Det er faktisk ærgerligt. Måske skal jeg i gang med æblechutneyen, krydderolien osv. igen i år...
Nå ja, og så strikkede jeg en trøje til min mor, da hun blev 60. Det skulle bare være en bestemt opskrift, jeg havde fundet, så jeg var nødt til at lære at hækle for at kunne lave kanten, og det kostede godt nok mange timers arbejde - men hvor var det bare dejligt at kunne overraske hende.
Anmeld