Adoption og rygning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

343 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. august 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg er - desværre - selv ryger (og nej, jeg røg ikke under graviditeter og ammeperioder) - så der er ingen skjult dagsorden bag dette spørgsmål, kun nysgerrighed. Jeg kender verdens dejligste og mest charmerende unge mand, en tidligere elev, hvis fantastisk søde lillesøster nu går i 'min' 8. klasse. Altid positive og glade, helt uvidende om, at man skal være bare lidt bøvlet og humørsvingende i teenagealderen. De er begge adoptivbørn, og moren er en sjov og hjertevarm kvinde - med en forfærdelig tobakshoste! Jeg er slet ikke i tvivl om, at de to børn vandt i lotteriet, da de fik hende og hendes mand som forældre - men ville det være tilladt for storrygere at adoptere i dag? - Jeg kender intet til deres 'rygepolitik', om der fx bliver røget indendøre hjemme, men det tror jeg, der bliver - hun er, i følge sine børn, STORryger. Med tanke på, hvordan holdningen til rygning har udviklet sig de sidste ti års tid - ingen brok herfra, jeg har det fint med restriktioner og øget hensyntagen osv. - er det lige før, det ville undre mig, hvis man som storryger kan få lov at adoptere i dag. Er der nogen, der ved noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

desirefinck-vb

Jeg kender på ingen måder reglerne inde for dette.. Men jeg høre bare hele tiden hvor stramme reglerne er for at adoptere og at man skal ha et rigtig godt helbred, Så hvis den ene af dem der skulle adoptere et barn var stor ryger så tror jeg helt klart at de kan blive godkendt.. Dette er som sagt bare en tanke.. jeg kender jo ikke reglerne..

Anmeld

20. august 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg ved det ikke, men tænker mere, rygning? Man kan jo bare skrive man ikke ryger, og så ryge når barnet ér kommet, det er der jo ingen der kan tjekke. Man kan jo i princippet også først begynde at ryge når man HAR adopteret - jeg begyndte først at ryge i en alder af 42 :laugh: Og man skal vel ikke skrive under på, at man aldrig vil ryge?? Men man må vist ikke være meget overvægtig hvis man vil være adoptant, hvilket jo også er latterligt, da man jo kan blive overvægtig EFTER barnet er adopteret..... Så nogle af reglerne er direkte latterlige!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.