Hvornår kommer orderne?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.244 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. august 2010

Davids_Mor-vb

David er 15 ½ mdr og han har ikke sagt et eneste ord endnu! Det eneste han til nøds siger er AK (betyder tak) men ellers er det kun lyde der kommer fra ham. Hvornår kommer orderne?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

Soap-vb

Meget meget forskelligt hvornår børn begynder snakke sådan for alvor Min datter snakkede ord mor far tak osv som 10 mdr , hvor mine sønner har været pænt meget langsommere og faktisk ikk før de næsten var 2 år at der kom noget forståeligt, tilgengæld har de været min datter svært megen overlegen motorisk indtil det 3 år :)

Anmeld

7. august 2010

Davids_Mor-vb

Hmm.....måske er det derfor så for David har atid været motorisk overlegen,sad selv som 5 mdr,lærte at kravle som 8 mdr,gik som 13 mdr.Og han er meget adræt og bevidst om hvad hans krop kan.

Anmeld

7. august 2010

Soap-vb

Jeg ville i hvert fald ikk begynde at være spor urolig endnu, så længe man ka se at de har forståelsen for hvad der blir sagt :)

Anmeld

7. august 2010

Davids_Mor-vb

Det har han bestemt,tror nærmest han forstår alt hvad vi siger til ham :)

Anmeld

8. august 2010

Rita-vb

Mine drenge har været ret forskellige. Min ældste søn havde et ordforråd på kun 40 ord da han var 2 år og 3 måneder. Han fik så dræn og 9 måneder senere var han fuldt alderssvarende :) Nr 2 og 3 talte begge rent inden de fyldte 2, mens nr 4 har været langsom og det er først nu, hvor han er næsten 2½, at fremmede kan forstå hvad han siger :)

Anmeld

8. august 2010

als-vb

Tror det er meget meget forskelligt. Tøsen fylder snart to og begyndte først for et halvt år til ni måneder at sige enkelte enstavelsesord, og er nu begyndt på at sætte enkelte ord sammen. Men hun har tiolsammenligning med sin fætter der er tre måneder ældre et meget større ordforråd. Dog er der mange ord kun vi fprstår (fut=sut, bar=far, alle s'er bliver ikke udtalt udover i IS,) Men hun har så alleigevel også været motorisk, men vi fik også at vide af lægen og forskellige dp'er at hun er meget hurtig og lærenem. Så to børn er ikke ens. En af de ting vi ikan se hjælpe på ordene, er at tale tydeligt og forklare hvad alt er hun peger på og sætte det lidt i sammenhæng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.