Vedligeholdelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

115 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. august 2010

kongster-vb

Har lige forkælet mig selv med et langt bad og hvad dertil hører og kom til at tænke på hvor meget vedligeholdelse det egentlig kræver at være velplejet. Hvor meget gør I jævnligt? Dagligt? Sjældent? Jeg renser hud dagligt og tager makeup på. Jævnligt barberer jeg ben, armhuler og bikinilinje, bruger skrubbecreme til hele kroppen (selvlavet af olie, salt og mørkt sukker), bruger dybderensende ansigtscreme, plukker øjenbryn, filer negle, ordner neglebånd, bruger neglebalsam, bruger hårkur, tager fodbad og filer fødderne bløde og bruger selvbruner-creme (af den slags hvor der bare er en smule selvbruner i). Til gengæld er det sjældent at jeg får klippet håret eller renset tænder (hos tandlægen altså). Først når håret ligner en høstak og tænderne virkelig er pelsede så kommer jeg afsted. Hvor meget tid bruger I på den slags?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Uha jeg gør ikke ret meget af det du lige har beskrevet...men lidt gør jeg da :blush: Barber ben, armhule og bikinilinje hver gang jeg er i bad, renser hud og bruger skintonic dagligt. Bruger kun sjældent makeup da jeg ikke kan tåle at have det på i længere tid. En gang om ugen får hele kroppen en gang bodyscrup. Er til frisør for at blive klippet hver anden månede (er korthåret, så det skal vedligeholdes for at det er pænt)skal faktisk afsted i morgen og jeg glæder mig helt vildt..... Er til frisør hver tredie uge hvor jeg får plukket øjenbryn. Ja det lyder mærkeligt men jeg kan ikke selv, synes et gør mega ondt hvis jeg selv skal gøre det især inde i nærheden af næsen :blush:

Anmeld

5. august 2010

Elverpigen-vb

Dagligt: bad og ansigts vask Jævnligt: body og ansigts scrup og barbering af armhuler og ben. Plukke øjnbryn. Sjællent: frisør ca hver anden måned. Er lige blevet klippet i dag og fik fine røde striber i B)

Anmeld

5. august 2010

kongster-vb

Med hensyn til bodyscrub kan jeg varmt anbefale en blanding af olivenolie, groft salt og evt mørk farin. Det virker fantastisk, er billigt og uden kemikalier og skidt og huden bliver silkeblød. Men det fedter lidt i brusekabinen. Jeg dupper bare huden bagefter, så olien bliver siddende og har blød hud og glød længe efter

Anmeld

5. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Er der et bestemt blandingsforhold ??

Anmeld

6. august 2010

Frede-vb

Jeg renser hud hver dag. Det bliver man nødt til, når man er fan af meget make-up hver dag. En gang om ugen får den hele turen med hårkur, ansigtskur, fødder mv. Det er en halvdyr fornøjelse, fordi jeg bruger de dyre produkter fra lancome og biotherm. Jeg går til tandklæge hver 3. md. og til frisør hvert halve år - det sidste, fordi jeg er frygtelig nærrig. 1200 kr. koster det, hver gang jeg forlader frisørstolen. Min mand går til frisør hver 5. uge, og det koster 275 kr. hver gang (det gør helt ondt ind i min nærrige sjæl).

Anmeld

6. august 2010

kongster-vb

Heidi Nielsen skrev:
Næ - jeg tager bare ca en deciliter olie og hælder i en skål og tilsætter salt og sukker (ca halvt af hver) til det er en grød. Måske lidt mindre sukker end salt, da sukker gør det lidt klistret og sviner mere i bruseren. Jeg har bare altid sår på hænderne og kan ikke holde ud at bruge det, hvis det kun er salt - så svier det frygteligt i hænderne.

Anmeld

6. august 2010

als-vb

Jeg gør følgende hverdag: bad og barbering af armhule, ansigtcreme, deo og creme på skinneben, 2 x tandbørstning, makeup (dog ikke altid i weekenden) makeup er mascara og øjenskygge (ikke vandfast så går af i bad. Hver anden dag: vasker hår sjældent: frisør og hårkur sjældnere: tandlæge Bruger ikke bodyscrub, ansigtsscrub, kure til krop, fodbad er ca to gange om året. hver uge filer jeg negle

Anmeld

6. august 2010

Heidi Nielsen-vb

kongster skrev:
Heidi Nielsen skrev:
Næ - jeg tager bare ca en deciliter olie og hælder i en skål og tilsætter salt og sukker (ca halvt af hver) til det er en grød. Måske lidt mindre sukker end salt, da sukker gør det lidt klistret og sviner mere i bruseren. Jeg har bare altid sår på hænderne og kan ikke holde ud at bruge det, hvis det kun er salt - så svier det frygteligt i hænderne.
Takker, den bliver afprøvet her i weekenden :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.