Ungdomsbolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2010

Laurie-vb

Hvordan fandt din søn det... ja,3500 lyder rimeligt! Min datter så noget godt på Nørrebro... stort og billigt. Men da hun tog og kigge på det, lå det affald allevegne (i gården, man skulle passe på, hvor man trådte), og det var en kælderlejlighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

lib1982-vb

Er reglerne for ungdomsboliger lavet om? Vi skulle flytte senest 6 måneder efter studie/uddannelses-stop, da vi boede i ungdomsbolig?

Anmeld

4. august 2010

als-vb

ja jeg har også boet i ungdomsbolig i Kolding og der måtte jeg kun være sålænge jeg var under uddannelse, man kunne søge om bolig før, men fik det først lige op til studiestart og skulle aflevre bevis til boligkontoret. Skulle være ude igen efter et par måneder da studie sluttede

Anmeld

4. august 2010

Johannamor-vb

Lige nu er det jo nok det dårligste tidspunkt overhovedet til at finde et sted at bo, når man er ung og ikke har mange penge med i baglommen. Der behøver ikke ligge noget underligt bag lejligheder til rimelige priser. Men det er jo nok vigtigt, at du hjælper din datter og har den sunde fornuft med i baglommen i jagten på et sted at bo. Jeg har ingen personlige erfaringer af den grimme slags, men en tommelfingerregel må være, at man hos private udlejere * aldrig betaler for en lejlighed, man ikke har set endnu, fået nøglen eller en kontrakt på, * er på vagt, hvis navnet på døren/i trappeopgangen/på ringeklokken ikke er det samme som navnet på udlejeren, * trækker sig, hvis historien om udlejningen ikke hænger sammen. Man kan evt. ringe på hos naboen, kontakte andelsboligselskabet - eller hvad det nu er for et sted, man vil flytte ind i. Man kan selvfølgelig godt risikere at miste en god lejlighed, fordi andre snupper den for næsen af en. Men til gengæld kan man også undgå at miste både penge og stolthed, fordi man er blevet taget ved næsen af en fusker. Held og lykke i boligjagten - og indstil dig på, at der kan gå lidt længere tid med jagten nu, end hvis din datter var kommet i gang for et par måneder siden...

Anmeld

4. august 2010

Laurie-vb

Tak for dit svar, Johannamor. Da min datter var og kigge på lejligheden på Nørrebro, gik jeg og google på adressen... og ejeren var en mand, som jeg ikke har hørt godt om som udlejer. Også en mand, som skrev agressive indlæg i nogle debatter. (grænsende til racisme). Da min datter kom hjem og fortalte, at det ikke var det - fortalte jeg, om hvad jeg havde fundet. Hun var tosset på mig - at jeg skulle blande mig udenom... :blink: Så er det svært at hjælpe hende med sunde fornuft, ikke?

Anmeld

4. august 2010

Laurie-vb

Datteren vil så skrive sig på boligselsskabetslisten, når hun har fået ungdomsbolig... så er det nemmere, at komme på. *gyser* at hun flytter hjem igen!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.