Afkalkning af vaskemaskine - hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.537 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Min vaskemaskine gik i stykker i Mandags, så jeg måtte styrte ned og købe en ny, som så først kommer på Mandag... :huh: Nu ser jeg lige på følgesedelen, at der står jeg skal afkalke den inden brug - hvordan gør jeg det? eller rettere, hvad bruger jeg? I den gamle maskine kom jeg bare sådan en minus kalk i ved hver vask, og det var dét. Og jeg har da aldrig hørt at man skal afkalke en fabriksny maskine.....men ok, de har måske testet den med noget særligt, hmmm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

BAJM-vb

Det har jeg nu ikke hørt om men måske lœste jeg ikke godt nok på lektien. Jeg bruger noget fra Matas en gang i mellem når jeg kommer i tanke om at det vidst er tid til afkalkning. Det hedder vidst afkalkning til vaskemaskiner - helsofan. Min mors råd var at komme to spiseskefulde klar lagereddike med ved i hver vask, så kommer kalken også udaf tøjet. Kan ikke huske hvad skuffe det skal i, men vidst nok den i midten.

Anmeld

28. juli 2010

Laurie-vb

spørg Matas... eller husker jeg ikke, om eddike er godt for opvaskemaskinen. Måske skal den renses før brug?

Anmeld

28. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Ok, jeg spørger lige i matas. Det er bare en alm vaskemaskine, lauire....ingen opvaskemaskine, som jeg vist nok tror skal have noget andet ;)

Anmeld

28. juli 2010

Polyp-vb

jeg bruger eddike i stedet for skyllemiddel - det blødgør tøjet OG fjerner kalken, sagde min nu afdøde mand, der arbejdede med vaskepulverenzymer hos Novo Nordisk...

Anmeld

28. juli 2010

Spunk-vb

Min mand køber nogle gange 1 l minus kalk og smider i vaskemaskinen sammen med et kort vaskeprogram. Jeg bruger bare kalkbinder hver gang jeg vasker, så jeg synes at det andet er unødvendigt.

Anmeld

28. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Det fra matas hedder hexafosfat... Når jeg afkalker min vaskemaskine, bruger jeg afkalker og kører et hold håndklæder på 95 grader.

Anmeld

28. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Har bare på fornemmelsen at det er en brugt maskine de vil give mig, siden jeg skal afkalke den! :dry: Men det kan jeg vel tjekke når den kommer...... :huh:

Anmeld

28. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Har bare på fornemmelsen at det er en brugt maskine de vil give mig, siden jeg skal afkalke den! :dry: Men det kan jeg vel tjekke når den kommer...... :huh:
Mon dog - der må da være en logisk forklaring... Hvis de ville 'narre' dig til at købe en brugt vaskemaskine som ny - tror du så ikke de selv ville afkalke den, for at slette alle spor ? Spørg dem - det lyder mærkeligt :ohmy:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.