Hjemmeplejen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Lille Ejnar skal i skole og de skal fortælle hva' deres far laver. Alle de andre fædre er brandmænd, politimænd, politikere osv. Min far er eksotisk danser i en klub for homoseksuelle, hvor han tager alt tøjet af foran andre mænd. ...og hvis tilbudet er godt, så tager han med ind på et billigt hotel og fjoller rundt med dem hele natten. Lærerinden tager Ejnar med udenfor og spørger om det er sandt. Nej, men det er da flovt at sige, han arbejder i hjemmeplejen :laugh: :laugh: Ja, den er måske lidt grov, men synes også det er nogle grove historier, der blir ved og ved med at dukke op i nyhederne. Min egen mor har hjemmehjælper både morgen og aften, og hun blir altid behandlet rigtig godt - og de er rigtig søde. ...og de har altid liiige 2 min. ekstra, til at høre om hendes fantastiske børnebørn og se billeder :P Det er nok rigtig nok, at der er nogle, der ikke kan forvalte den frihed der kan være i jobbet - men der er altså også mange, som gør et fantastisk stykke arbejde. Synes det er så synd for dem, hvis der blir kigget skævt efter dem. Er der nogle af jer, der har erfaringer med hjemmeplejen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Signe1704-vb

Jeg har kun erfaring gennem min nu afdøde mormor, som havde hjemmehjælp to gange om ugen. I hendes distrikt fungerede det i hvert fald ikke særlig godt. De kom som regel (når der ikke lige var gået kuk i planlægningen), men der kom rigtig mange forskellige og nogle kunne stort set ikke sige et ord på dansk. Den værste historie kommer her: Min mor var kontaktperson således at de skulle ringe til hende hvis min mormor ikke åbnede når de kom. Det skete jævnligt at de ikke havde fået noteret at min mormor var indlagt eller noget og derfor ringede til min mor. Der var altid rod i deres systemer. Min mormor døde så en dag i februar hvor min mor fandt hende på gulvet i hendes lejlighed. Min mor afmeldte selvfølgelig alt hjemmehjælp og det havde de tilsyneladende fået ind i deres system - indtil en dag i maj hvor de ringer til min mor og siger at min mormor ikke åbner døren!!!!! :woohoo: :woohoo: :woohoo: Jeg synes det er fantastisk hvordan de kan få hende ind i systemet igen efter tre måneder eller at de kan undlade at reagere i 3 måneder. De skulle have en præmie :laugh: I dette distrikt var der helt klart tale om dårlig ledelse og ikke dovne hjemmehjælpere.

Anmeld

17. juli 2010

kongster-vb

Det omvendte skete for min mormors veninde. Hun har hjemmehjælp to gange om dagen, men faldt en dag i stuen og kunne ikke komme op ved egen hjælp. Der lå hun så i to dage og hørte hjemmehjælpen ringe på døren og intet skete. Først da hendes datter undrede sig over at hun ikke kunne få fat på sin mor og tog derud fik den stakkels gamle dame hjælp. I denne varme kunne hun jo være dehydreret fuldstændigt! Hjemmehjælperne havde ikke ringet til nogen eller undret sig over at damen ikke lukkede op!

Anmeld

17. juli 2010

tilde123-vb

Jeg har også kun gode erfaringer med hjemmeplejen. Jeg har en gammel mormor der får hjælp og i perioder har hun brug for lidt ekstra hjælp og der træder de til lige med det samme. Måske er rengøringen ikke helt som hun gerne vil ha det..men på den sparsomme tid de har, er det nu meget godt. Men mon ikke der er 'brådne kar' indenfor alle faggrupper? Vi havde håndværker til en større ombygning for nogle år siden og deres effektive arbejdstid var måske 4 timer ud af de 7 timer de var her. Vi var da glade for at det var et samlet tilbud vi havde og at vi ikke havde nogen tidsfrist (udover at vi selvfølgelig gerne ville ha det færdigt.)

Anmeld

17. juli 2010

lib1982-vb

Jeg er helt enig med tilde123 ang. 'brodne' kar - syns bare der er en væsentlig forskel på om det er 'ting' eller mennesker man har med at gøre!! Er jo selv i branchen og er bestemt ikke perfekt, men synes faktisk jeg tænker meget over hvad jeg gør, hvorfor, ku det gøres bedre - ja kort sagt evaluerer og reflektere dagligt over det jeg går og gør! Bruger tit sætningen 'hvordan ville jeg selv føle hvis...' inde i hovedet og så min mavefornemmelse! Selvfølgelig er der folk man har det bedre med end andre, men man er omvendt også prof. - så alle SKAL have den hjælp de har krav på, på en empatisk, respektfuld og ikke mindst etisk ordenlig måde, kan man ikke yde det, må man sgu finde et andet job!!! Både for borgernes, kollegaers og ens egen skyld :angry:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.