Så røg den.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.173 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

bleen altså :P Den store er snart 3,5 år og vi tænkte at det var ved at være på tide at bleen røg og han skulle til at gå på toilettet..... Så for 1 1/2 uge siden røg den af.....vi havde selvfølgelig forberedt ham på det ugen op til og det lød også på ham at han godt forstod det, men vi var jo alligevel lidt spændte på hvordan det skulle gå da han slet ikke har vist interesse for toilettet på noget tidspunkt...... Han kom således hjem fra børnehave den 27 juni, gik på toilettet og proklamerede at nu ville han altså ikke have ble på mere :P .....så sagde jeg til ham at det kunne han jo heller ikke få for der var jo ikke flere i skabet...... Hele den weekend fra fredag eftermiddag til søndag aften havde vi kun 3 uheld....det var jo ret godt gået af ham tænkte vi og blev så spændte på hvordan ville gå mandag når han kom i børnehave...... Mandag: 3 uheld Tirsdag: 1 uheld Onsdag: 0 uheld Torsdag: 1 uheld Fredag: 0 uheld og der har ikke været noget uheld siden :) Det er da vist ret gået af ham er det ikke..... Nu er han så begyndt at sige at han ikke vil have ble på om natten :S og det skal her siges at bleen har været HELT tør om natten siden natten til i lørdags...... Er det for tidligt at smide bleen om natten eller skal vi tage chancen når han nu gerne selv vil ?? Se det går vi lige og tænker lidt over :P Men i hvert fald så er det gået helt smertefrit og der har ikke været alt for meget starten vaskemaskine i forbindelse at han har smidt bleen om dagen :P Er bare så stolt af min store dreng som nu bare er blevet alt for stor alt for hurtigt :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

als-vb

Ej hvor er det dejligt for ham ;) og jer ;) Hvis han selv viser initiativ til at smide den om natten, hvorfor så ikke sige ja. I kan jo tage ham op inden i går i seng om aftenen for at tisse og så som det første om morgenen, så er risikoen mindre. Man kan købe nogle bedre tisselagner i dag end da vi var så, som ikke er helt så plastik aktige, det kunne jo være en ide til at starte med, og så hav en ekstradyne og pude klar med betræk i skabet og lagn ovenpå så man hurtigt kan skifte hvis uheldet er ude, så knægten ikke ser natteuheld som et problem. Stærkt gået af den lille mand ;)

Anmeld

7. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

Als....har egentlig også bestemt mig for at han skal have lov til at smide den om natten....vi har sådan nogle tisseunderlag til lille, der kan vi jo bare tage et af dem og lægge i den stores seng.... Han går selv ud på toilettet som det første om morgenen, tager bleen af og sætter op på toilettet for at tisse, og han tisser meget :P Han synes også det er varmt at have den på :)

Anmeld

7. juli 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg ville også være mega stolt af ham..

Anmeld

7. juli 2010

als-vb

Så syntes jeg bare at du skal go for it kiddo ;) Hvis han er motiveret så skal han da have lov. Kunne forestille mig han selv er en halv meter højere af stolthed over hans nye rolle som 'stor'

Anmeld

7. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Hvor er det bare flot Heidi B) Jeg synes også, du skal lade ham prøve at sove uden ble, når han selv viser interesse. Min den store sagde også selv til, da hun var klar - og hun havde kun 2-3 uheld om natten. Så frem med tisseunderlag og en ekstra dyne, så der ikke blir alt for meget halløj om natten - hvis der kommer et lille uheld. Pøj pøj med det :blink:

Anmeld

7. juli 2010

Kirle-vb

Hvor fint :) Herhjemme render Tjalfe rundt uden ble på når han er hjemme men har stadig ble på i vugger og natten :) Der sker uheld men slet ikke så mange som man skulle tro så jeg er stolt. Hvis han også slap i vugger og om natten ville jeg stråle af stolthed :) Tillykke med din dygtige store dreng :)

Anmeld

7. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

Takker for de mange søde ord :) Han ville heller ikke have ble i nat så det slap for....der er lagt tisseunderlag i sengen, den anden dyne er fundet frem og så ser vi i morgen tidlig hvordan det er gået...... als.....du kan kan tro han er stolt :)

Anmeld

8. juli 2010

Møe-vb

STORT og tillykke med det. Glæder mig til det bliver vores tur.....

Anmeld

8. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

Ja han sov jo så uden ble i nat.........OG..........der var 0 uheld :klap: Den første nat uden ble og så uden uheld.... så må man vist gerne være en stolt mor....bare lidt ikke :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.