Grund til bekymring???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

FørsteGang-vb

Hej med jer. Det er nu nok bare mig der er lidt nervøst anlagt, men da jeg jo ikke har været gravid tidligere tænkte jeg at jeg lige ville hører jer herinde :) Jeg er nu i uge 13+5. Men det kan ikke rigtig ses endnu :( altså at jeg er gravid. Jeg er overvægtig, så er lidt usikker på hvor meget det har at sige for hvornår en gravid mave viser sig. Kæresten siger godt nok at jeg er ved at få lidt topmave. Eneste problem er at det kun kan ses når jeg ligger på ryggen :blink: Ret nedtur, men der er selvfølgelig nogle ulemper ved at være overvægtig, som fx kun 'flad' mave når man ligger ned :S Derudover er jeg ikke rigtig træt mere, men det er vel normalt at trætheden forsvinder efter nogle måneder (?) Jeg har stadig en kildren/snurren i underlivet og får indimellem en lille krampe/sammentrækning, som om livmoderen arbejder på at gøre sig klar (eller noget i den retning). Umiddelbart ved jeg ikke helt om jeg spørger om noget, tror måske bare jeg har brug for lidt beroligende læsning fra de kloge hoveder herinde :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

als-vb

jeg har også et kilo eller 15 for meget, og ved mig kunne man først rigtig se det ved de 3,5-4 mdr. Jeg kunne ikke være i mit tøj og maven var hård før end man kunne se det. TRætheden ved mig forsvandty ved 4 måneder så tror alt er som det skal være ;) Jeg havde heller ikke de store sammentrækningssmerter, først ved 7 måneder fik jeg ligamentsmerter.

Anmeld

7. juli 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Er selv ret rund i det. Og mente helt bestemt jeg så gravid ud, men det var vist mere ønsketænkning end facts. Tror maven så småt blev tydelig for omverdenen omkring 4. md. Altså så tydelig at folk godt turde spørge om jeg var gravid.. Jeg havde 'plukkeveer' alias muskelsammentrækning i livmoderen fra uge 13-14stykker. Og det er virkelig en spøjs fornemmelse.. De kom typisk i forbindelse med sex eller at jeg var tissetrængende (læs: meget). Min træthedsfornemmelse forsvandt først omkring 6 måned - men jeg kastede også meget op indtil da. Det hele lyder da til at være ligesom det skal. Og forkæl så dig selv med nogle fine bluser som fremhæver graviditetsmaven. Så FØLER man sig også mere gravid end flæsket.

Anmeld

7. juli 2010

FørsteGang-vb

Dejlig at hører man ikke er helt alene om sådan nogle følelser og fornemmelser :) Har allerede købt lidt 3/4 ærmede t-shirts, men føler mig ikke rigtig tilpas i dem endnu. Men det tror jeg nu er fordi jeg selv synes jeg stadig ser fed ud, så jeg holder mig til mine hætte trøjer lidt endnu :lol: Jeg har dog allerede i et stykke tid gået i noget lignende joggingbukser, for kan simpelthen ikke holde ud at have jeans på, heller ikke selv om de faktisk er et nummer for store :silly: Men jeg må jo bare vente og se hvornår jeg kan få lov til at nyde maven noget mere. Selvom jeg i forvejen synes det er træls at vente på de spændende ting der skal ske i løbet af graviditeten. Vi skal først til den første scanning den 16. august og der er jeg altså i 20. uge (omkring 19+3) :( Det er bare hårdt at vente, men vi har simpelthen ikke råd til selv at betale for en tidlig scanning. Det skal man nemlig her i Sverige, medmindre Barnmorskan (jordemoderen) mener det er nødvendigt. Mega træls system, men så er det godt at vi ikke skal have numer to (hvis/når den engang kommer) i Sverige :)

Anmeld

7. juli 2010

als-vb

Kan klart anbefale graviditetsbukser. Specielt hvis man er typen der kaster op og der er lavet til at fremhæve mavsen. Begyndte allerede at gå i gravid.bukser fra 6 uge da jeg ikke kunne klare trykket på maven da jeg også kastede så grusomt meget op. og der er VILDT behagelige.

Anmeld

7. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

Hej Ved mig var det først omkring 4 månede man kunne se jeg var gravid....... Som als også skrive så er graviditetsbukser bare de bedste når man ikke længere kan klare 'trykket' fra jeans mere......de er også rigtig gode når man har født og man stadig har lidt topmave fordi livmoderen ikke har trukket sig tilbage..... Jeg har faktisk gemt et par :blush: som jeg nogen gange bruger i forbindelse med menustration......nogen gange føler jeg mig helt oppustet og så er de altså bare gode at have på.....spænder dem selvfølgelig helt ind da de jo ellers er for store....

Anmeld

7. juli 2010

Heidi Nielsen skrev:
Hej jeg har faktisk gemt et par :blush: som jeg nogen gange bruger i forbindelse med menustration......nogen gange føler jeg mig helt oppustet og så er de altså bare gode at have på.....spænder dem selvfølgelig helt ind da de jo ellers er for store....
Det er du ikke ene om.. og leggings er også rigtig gode.. Da jeg begyndte at blive 'mere gravid', klippede jeg taljeelastikken i mine leggins over..

Anmeld

7. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

dittelouisea@hotmail.com skrev:
Heidi Nielsen skrev:
Hej jeg har faktisk gemt et par :blush: som jeg nogen gange bruger i forbindelse med menustration......nogen gange føler jeg mig helt oppustet og så er de altså bare gode at have på.....spænder dem selvfølgelig helt ind da de jo ellers er for store....
Det er du ikke ene om.. og leggings er også rigtig gode.. Da jeg begyndte at blive 'mere gravid', klippede jeg taljeelastikken i mine leggins over..
Ja det gjorde jeg også, eller købte nogen der var lidt for store :blush: Især dem fra Only er dejlig store i taljen....

Anmeld

7. juli 2010

als-vb

i H&M kan man altså købe graviditetsleggins ;) koster kun 30,- mere end de normale. Dem havde jeg da et par stykker af.

Anmeld

7. juli 2010

als skrev:
i H&M kan man altså købe graviditetsleggins ;) koster kun 30,- mere end de normale. Dem havde jeg da et par stykker af.
Men de var lidt løse i maven i starten, synes jeg. Og det var også alle før-gravid-leggings jeg klippede i, havde ingen forventninger til at bruge dem bagefter :) Mine only-leggins var de bedste - dem havde jeg på på vej til fødsel og i dagene på sygehuset også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.