Hjælp til farvning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. september 2009

3drenge

Har lige prøvet at farve en lille klump sugarpaste sort med farvepasta...hold da op noget svineri, er helt sort over det hele. Fandt et par handsker (dem man bruger til hårfarvning) men det var nu ikke lige så nemt. og så var det bare en lille klump, kan slet ikke forstille mig, hvordan jeg skulle kunne farve en stor portion.

Hvordan gør I, når I farver sugarpaste eller MMF? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2009

3rollinger

Jeg farvede noget sort lige igaar, og synes ikke det svinede specielt meget.

Jeg smeltede selvfoelgelig skumfiduserne og saa haeldte jeg den maengde jeg skulle bruge over i en skaal, hvor jeg saa tilsatte foerst cacao og roerte det ind i massen med en ske. Saa tilsaette jeg sort farve og rørte det ind i massen. Sidst tilsatte jeg saa flormelis og roerte rundt med en ske til det faktisk var en klump. Lidt haardt. Da det saa naesten ikke fedtede mere haeldte jeg det ud paa bordet og aeltede det en smule.

Og det var vist bare det

Saadan lavede jeg ogsaa roed, gul og hvid farve. Det roede farvede faktisk mest bord og fingre.

held og lykke

Anmeld

5. september 2009

3drenge

Det kunne være jeg skulle varme sugarpasten så den bliver flydende, før jeg putter farve i. Det jeg har er noget færdiglavet, så tog bare en klump og prøvede at ælte farve i nå men øvelse gør mester...håber jeg

Anmeld

5. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg farvede også sort med pastafarve, men det var også noget rod. Jeg æltede det med kakao først :-S Og shit det var fucked up, fordi det blev for tørt og næsten smuldrede...

MEN - jeg så så, at man kan købe flydende sort levendesmiddelfarve  YES det skal jeg prøve næste gang. For det virker bare super godt for mig, at farve det, hvor jeg putter frugtfarve i, i stedet for vandet i mmf'en, når jeg farver den.

Det der flydende farve i sort, kan du få HER, så bliver det vel ikke så stort et svineri... (jeg var sort op af armene i 2 dage, efter bad og alt muligt :-S)

Anmeld

5. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
3rollinger skriver:

Jeg farvede noget sort lige igaar, og synes ikke det svinede specielt meget.

Jeg smeltede selvfoelgelig skumfiduserne og saa haeldte jeg den maengde jeg skulle bruge over i en skaal, hvor jeg saa tilsatte foerst cacao og roerte det ind i massen med en ske. Saa tilsaette jeg sort farve og rørte det ind i massen. Sidst tilsatte jeg saa flormelis og roerte rundt med en ske til det faktisk var en klump. Lidt haardt. Da det saa naesten ikke fedtede mere haeldte jeg det ud paa bordet og aeltede det en smule.

Og det var vist bare det

Saadan lavede jeg ogsaa roed, gul og hvid farve. Det roede farvede faktisk mest bord og fingre.

held og lykke

God idé, det vil jeg prøve næste gang jeg skal lave sort, vhis jeg ikke har fået flydende farve

Anmeld

5. september 2009

ekzunz

Jeg brugte den sorte levnedsmiddelfarve fra Panduro. Jeg smelter altid skumfiduserne ("altid" - lyder som om jeg er gammel konditor...) over vandbad, og jeg skiftede også noget af vandet ud med farven - så det var jo næsten sort inden jeg puttede flormelis i. Jeg kom også en smule kakaopulver i, men det var nu mest fordi bøtten næsten var tom - så kunne jeg lige bruge resten.

Jeg synes at min blev rigtig sort. Og jeg har så lige siddet i børnehaven og hørt nogen sidde og fortælle at "det sorte smager af lakrids"....ha ha - det gør det altså ikke....de må smage syner...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.