Hvilken shampoo bruger I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.015 visninger
25 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

Caidas-vb

Da pigerne var helt små, fik jeg samlet rigeligt med shampoo sammen. Vi brugte baby shampoo fra minirisk ânglemark. Det har altid virket upåklageligt - og håret har været let at rede. For nylig løb vi tør og manden købte Neutral Kids mild shampoo - fordi der var Mickey Moyse på. Hver gang filtrer pigernes hår fuldstændig. Og det er altså kun skulderlangt. Bliver nødt til at vente nogle timer før jeg kan rede det igennem. Hvilken shampoo er anbefalelsesværdig - og jeg gider ikke bruge spray. Ellers må vi jo gå tilbage til babyshampoo igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Jeg bruger voksenshampoo + hårkur eller balsam til min datter, hvis man kan sige det sådan :unsure: Til langt tørt hår - det samme som til mig selv... I øjeblikket skifter vi mellem TRESemmé eller STUHR - og det giver blødt og glansfuldt hår, der er nemt at rede ud ;) Reder håret igennem mens der er hårkur i, og lader der sidde i mens hun bader.

Anmeld

22. juni 2010

Trunte K-vb

Det er så et af de steder, hvor jeg falder over mine egne principper ;) Ungerne bruger babyshampoo - vores er fra Føtex, svanemærket og pænt placeret på 'den ufarlige liste' den gang jeg tjekkede - så længe jeg kan tvinge dem til det, den ældste på 8 er begyndt at bruge mors. Selv bruger jeg dén mellemdyre mærkevare, der er på tilbud. For nylig skiftede jeg faktisk til Matas' naturserie, svanemærket og uparfumeret fordi jeg gerne vil nøjes med de parfumer, jeg selv vælger, men aldrig har jeg haft så meget kløe og små sår i hårbunden, og nej jeg havde ikke lus eller andet kryb (og det forsvandt da jeg havde vasket hår 2 gange med en anden shampoo :angry: )

Anmeld

22. juni 2010

als-vb

Før brugte vi den fra apoteket, deres eget mærke, men så begyndte tøsen, at få meget tør hovedbund, så anbefalede min søster Jean Paul Mitchell's børneshampoo og den virker helt fint. (er kun shampoo mærkedyr fordi min søster kan skaffe det til gode penge, da hun er frisør)

Anmeld

23. juni 2010

k11923-vb

Min pige alle mulige forskellige slags shampoo. Både til voksne og børn. Jeg bekymrer mig ikke så meget om stoffer i shampoo. Det skal jo vaskes ud. Hvis det lange hår er svært at rede, putter jeg lidt almindelige balsam i, som bare får lov at sidde. Det er ikke noget problem, når man ikke masserer det ned i hovedbunden. Vi bruger det kun i selve håret.

Anmeld

23. juni 2010

Antons mor-vb

Før i tiden brugte jeg lidt forskelligt...de gængse mærker med varianter til de forskellige hårtyper. Det duftede skønt og håret var dejligt blødt...for det meste i hvert fald, men jeg syntes håret blev klasket hvis jeg brugte den samme shampoo i for lang tid. Da jeg blev gravid blev jeg ret hysterisk over parabener, parfume og 'andet godt fra kemikaliehavet' og idag kunne jeg aldrig drømme om at købe andet end miljømærkede produkter og helst uden parfume. Som regel bruger vi neutral eller änglamark...eller derma Jeg er dog ikke så hellig, at jeg ikke kan finde på at låne en shampoo med parfume af min søster, hvis jeg er hos hende. Men jeg undgår helst de produkter. Desuden synes jeg, at de få særlige gange hvor jeg gerne vil dufte lidt ekstra dejligt, er det rart selv at kunne vælge parfume. En blanding af alt for mange dufte synes jeg bliver for meget (shampoo, creme, parfume mm). Har måske også ekstra respekt for det, da min mor har fået konstasteret parfumeallergi efter nærkontakt med skimmelsvamp. Hun kan fx ikke være i rum med andre der bruger parfume eller læse nytrykte aviser uden at få kriller i svær grad i hele svælget...og det selv om hun tager medicin for det! Så nej tak til parfume og parabener her, der er ingen grund til at invitere dem indefor når det kan undgås ;) Og mht mit hår: jeg har langt hår der filtrer let, men det ordnes ved kun at redde det, når der er balsam i...altså mens jeg er i bad :) Vasketøjet bliver også vasket i Neutral...og der kunne jeg faktisk tydeligt mærke en forskel i at tidligere kløe på kroppen forsvandt...

Anmeld

23. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg bruger Matas den med guldstriberne til mine børns hår. Jeg køber den store dunk på tilbud til 45 kr og der er omkring 1 liter i....og den er MEGET drøj i brug! Koster vist 65 kr når den ikke er på tilbud. Den fåes både med og uden parfume - de er lige gode, og gennemtestede. Synes håret bliver let at rede ud og dufter friskt på en neutral måde. Jeg kan sagtens bruge den børnene også bruger. Men er nu meget tilfreds med L'Oréal, Pantene og Gliss, jeg SKAL bruge balsam ellers bliver det en høstak af en anden verden!! Dina får balsam i håret ca 1 gang om ugen. Jeg kan også godt lige produkterne fra frisøren, men kvier mig lidt ved prisen.

Anmeld

23. juni 2010

als-vb

Ville heller ikke købe frisør produkter, hvis det ikke var for den favorable pris. Men angående lige præcis parabener i hårshampoo har søs været på et kursus, da mange er blevet meget hys og der lærte de faktisk at for de fleste er parabener i shampoo ikke det værste, der er det faktisk værre at bruge dem uden da der bliver anvendt en citrussyre (mener jeg) og den er faktisk mere allergi fremkaldene og skadelig end parabener. Jeg snakker ikke om parafume for selvfølgelig er der ingen grund til det. Grunden til at det ikke er så farlig med parabener i shampoo er at det er i meget små mængder og det meste er i håre og ikke i hovedbunden. Håret er jo et dødt produkt og optager derfor ikke det der er i shampooen. Grunden til at håret bliver blødt af balsam er jo at der er stoppet med silikone, som jeg måske nærmere ville undgå. skal håret være glat er det bedre med hårkur. (ren andenhåndsforklaring)

Anmeld

23. juni 2010

Antons mor-vb

als skrev:
Ville heller ikke købe frisør produkter, hvis det ikke var for den favorable pris. Men angående lige præcis parabener i hårshampoo har søs været på et kursus, da mange er blevet meget hys og der lærte de faktisk at for de fleste er parabener i shampoo ikke det værste, der er det faktisk værre at bruge dem uden da der bliver anvendt en citrussyre (mener jeg) og den er faktisk mere allergi fremkaldene og skadelig end parabener. Jeg snakker ikke om parafume for selvfølgelig er der ingen grund til det. Grunden til at det ikke er så farlig med parabener i shampoo er at det er i meget små mængder og det meste er i håre og ikke i hovedbunden. Håret er jo et dødt produkt og optager derfor ikke det der er i shampooen. Grunden til at håret bliver blødt af balsam er jo at der er stoppet med silikone, som jeg måske nærmere ville undgå. skal håret være glat er det bedre med hårkur. (ren andenhåndsforklaring)
Jeg er heller ikke så hysterisk med parabener i shampoo som jeg er med creme, der jo smøres direkte på og skal blive siddende ;) Men når nu jeg er tilfreds med miljømærkede shampooprodukter kan man jo ligeså godt fortsætte med at bruge dem. Havde helt glemt Matas Luksus shampoo som Helene nævner, den bruger vi også mest og den er god...og selv om jeg kan se der er noget 'citric acid' i (det må være det du mener Als), har jeg ingen problemer haft med det. Og når den er miljømærket må det være i så små doser at der ingen problemer er. Selvfølgeligt skal man ikke stole blindt på alle miljømærkerne, - og er man allergiker kan man udelukkende gå efter dem der er mærket med Astma- og allergiforbundets mærke (det fandt min mor i hvert fald ud af som parfumeallergiker :S ) Men trods mit parfume/parabene hysteri, tænker jeg altså bestemt også anderledes om håret end om resten af kroppen... jeg forsøger som nævnt også at begrænse de problematiske stoffer her, men tager jeg en smule parfume på er det alftid i håret, - det burde da være det mindst dårlige sted at putte det på ;) (Er i øvrigt meget obs på at de naturlige parfumestoffer ofte er langt værre end de kemiske, da disse er sværrere at kontrollere)

Anmeld

23. juni 2010

als-vb

problemet er bare at astma-allergi forebundet godkender citric acid, som er mindst ligeså allergi fremkaldende som alt mulig andet. Hvis man altså er allergisk over for citrus syre. Hvilket jeg bla er. Så jeg stoler ikke blindt p miljømærkninger og astma allergi mærkninger, men det er helt klart en rigtig god rettesnor og for de fleste er det nok det bedste alternativ.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.