Før i tiden brugte jeg lidt forskelligt...de gængse mærker med varianter til de forskellige hårtyper. Det duftede skønt og håret var dejligt blødt...for det meste i hvert fald, men jeg syntes håret blev klasket hvis jeg brugte den samme shampoo i for lang tid.
Da jeg blev gravid blev jeg ret hysterisk over parabener, parfume og 'andet godt fra kemikaliehavet' og idag kunne jeg aldrig drømme om at købe andet end miljømærkede produkter og helst uden parfume. Som regel bruger vi neutral eller änglamark...eller derma
Jeg er dog ikke så hellig, at jeg ikke kan finde på at låne en shampoo med parfume af min søster, hvis jeg er hos hende. Men jeg undgår helst de produkter.
Desuden synes jeg, at de få særlige gange hvor jeg gerne vil dufte lidt ekstra dejligt, er det rart selv at kunne vælge parfume. En blanding af alt for mange dufte synes jeg bliver for meget (shampoo, creme, parfume mm).
Har måske også ekstra respekt for det, da min mor har fået konstasteret parfumeallergi efter nærkontakt med skimmelsvamp. Hun kan fx ikke være i rum med andre der bruger parfume eller læse nytrykte aviser uden at få kriller i svær grad i hele svælget...og det selv om hun tager medicin for det!
Så nej tak til parfume og parabener her, der er ingen grund til at invitere dem indefor når det kan undgås ;)
Og mht mit hår: jeg har langt hår der filtrer let, men det ordnes ved kun at redde det, når der er balsam i...altså mens jeg er i bad :)
Vasketøjet bliver også vasket i Neutral...og der kunne jeg faktisk tydeligt mærke en forskel i at tidligere kløe på kroppen forsvandt...
Anmeld