Hvor mange gange søvn i løbet af dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.689 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

lib1982-vb

Vores dagpleje har talt lidt om, at det måske snart er på tide, at drengene kun sover en gang om dagen - nemlig til middag. De er 13 måneder og sover lige nu både formiddag og over middag... de sover som regel ca. 2 x 2 timer, fra kl. 8-10 og fra 12-14, er så vågne uden problemer til de kommer i seng kl. 19. Prøvede kort en weekend kun at de sov til middag, det duede bare slet ikke, kl. 10.30 var de gået helt i selvsving, så gik hurtig tilbage til x 2 igen! Er klar over, der måske vil være en indkøringsperiode og der selvfølgelig er forskel på børn, hvor meget/ofte sov/sover jeres omkring 1 års-alderen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

als-vb

uh tøsen sov 1,5 til morgen og 2 til middage længe, vi begyndte at trappe ned da hun var 14mdr så til sidst var hun nede på 20 min om formiddagen og 2-3 timer til middag. Hun havde brug for de 20 minutter længe og er først her ved 17,5 mdr hun stoppede med de 20 minutter til formiddag. Hun kommer så også op mellem 5.30-6.30 så kl 9 var hun godt brugt.

Anmeld

21. juni 2010

ma08-vb

Tror vores datters formiddagslur blev droppet i vuggestuen, da hun var ca. 16 mdr., og hun er 19 mdr. nu. Når hun er hjemme, sover hun af og til om formiddagen, men i vuggestuen bliver hun holdt naturligt i gang og sover først fra ved middagstid og så ca. 2 timer +/-. Men hvis hun af og til har behov for en lur eller bare et hvil om formiddagen, er pædagogerne meget opmærksomme på det.

Anmeld

21. juni 2010

Caidas-vb

Da pigerne, 10½ mdr gamle, startede i dagpleje, droppede de fra dag 1 formiddagsluren. De sidste 3-4 mdr før de stoppede, lå de bare og keglede rundt uden at sove. Nu hvor de snart er 4 :woohoo: går de selv ind og lægger sig, hvis de er trætte.

Anmeld

21. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Min søn på snart 14 mdr sover mellem 1 og 2 timer i vuggestuen, og ca. 1 time sidst på eftermiddagen. Nogle gange kan han ikke falde i søvn om eftermiddagen, og så tager jeg ham bare op igen - og planlægger lidt tidligere aftensmad og go'nat tid. Hvis det er sket en hel masse, kan han godt tage en ordentlig lur til aften - og det får han så lov til, for han er ikke det tilsvarende længere oppe.

Anmeld

21. juni 2010

Hobitten-vb

Den store havde ikke brug for formiddagssøvnen da han startede i dagpleje, da var han 11 mdr. Men yngstemand på 13 mdr. har meget brug for hans endnu. Han sover mellem 3-5 kvarter og vågner som regel af sig selv og tager så 2-3 timer (nogle gange lidt mere..) til middag. Han sidder bare og gaber og gnider øjne hvis ikke han kommer ud og sove om formiddagen. Hvis han sover længe i weekenden 7.30-8.00 (skal i hverdagene op kl. 6.00-6.30) dropper vi nogle gange formiddagssøvnen, men så er han også helt færdig kl. 11.30-12.00. Tror bare nogle børn har et større søvn behov end andre.. Og jeg mener jo at de skal have lov at sove det de kan, især når de ikke er større..

Anmeld

21. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Hobitten skrev:
Tror bare nogle børn har et større søvn behov end andre.. Og jeg mener jo at de skal have lov at sove det de kan, især når de ikke er større..
Helt enig Hobitten. Prøver også så vidt muligt, at tilrettelægge tingene, så de passer med hans søvnbehov. ...og så er der nogle gange (som regel i weekenden) så tager han en ordentlig lur, hvis han er lidt bagud...

Anmeld

22. juni 2010

Møe-vb

Carl var ret dårlig til at socve om dagn da ham var mindre - tror han var 1½ da han første gang sov en lur på et par timer... tidligere sov han måske en halv time ad gangen, men så lå han også i sin seng kl. halv syv.. og det er tidligt, når man også lige skal nå hjem fra arbejde, lav mad osv.. inden sengetid... men sådan var hans rytme. Da han selv begyndte at sove lidt længere, tilpassede dagplejen det ind, og fik ham automatisk kørt ind i en rytme, så han kun sover middagslur. Tror det er en god idé at lade dagplejen gøre det - det sket meget mere, i dagplejen (støj, andre børn at lege med osv...) - så her vil det nok komme mere´naturligt end hjemme.... lykke til.. :cheer:

Anmeld

22. juni 2010

lib1982-vb

Er heldigvis ikke i tvil om, at DP gør det der er bedst for drengene - synes bare de sover meget og tænker de jo må have brug for det... omvendt skal de jo heller ikke sove fordi det er det de 'plejer' ;) Tænker, at når de flere dage i træk begynder at ligge vågen når jeg putter dem om formiddagen, så er det nok ved at være tid til at droppe den ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.