De tre bukke bruse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

Spunk-vb

Har lige læst den op for spunken. Lige nu forstår hun jo ikke ordene, men jeg synes faktisk at det er en lidt voldsom historie for små børn. Den står i en antologi med historier og sange for de yngste???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

Caidas-vb

Ja men er de fleste eventyr ikke voldsomme. Mange af dem indeholder de værste mobbehistorier, om at holde nogen udenfor fordi de er anderledes. Og nogen bliver slået ihjel eller forsøgt på det. Askepot, Dumbo, Den grimme ælling, Hans og Grethe, Klokkeren fra Notre Dame, Tornerose, Robin Hood. Og mange tegnefilm er endnu voldsommere: Tom og Jerry,....

Anmeld

16. juni 2010

Trunte K-vb

Og børnesange har vist ikke noget at lade nogen høre, der er bare ofte tilsat en lettere lalleglad melodi og vrøvleord: han skød den stakkels krage - simsalabimbambasaladusaladim - han skød den stakkels krage ned nu er den stakkels krage - simsalabimbambasaladusaladim - nu er den stakkels krage død! og det er blot ét eksempel blandt mange - men vi synger og læser glad og gerne. Så snakker vi om at det er nogle forfærdelige historier hvis de studser over det og den store er så stor at hun så småt er ved at forstå konceptet om at fortælle historier om det uhyggelige så man bedre kan tackle det.

Anmeld

16. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja lige nøjagtig dén med den stakkels krage, den har min datter også været meget ked af :(

Anmeld

17. juni 2010

als-vb

eller godnatsangen med elefanten der får en negerdreng han kan bruge til dukke....måske det mest racistiske jeg længe er faldet over i børnehøjde

Anmeld

17. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja den er heller ikke go' :( Tror ikke det var noget, man tænkte på før i tiden. Mener også der er andre historier og sange, hvor man bytter om på mennesket (ejeren) og dyret. Og derved opstår der sjove og skøre situationer :silly: ...og i dén verden kunne det vel sagtens være at en elefant og en negerdreng blev sat sammen. Det giver da mere mening, end hvis det var en eskimo ;)

Anmeld

17. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Kom lige i tanke om Rapanden Rasmus...

Anmeld

17. juni 2010

Johannamor-vb

Min følsomme datter har i lang tid haft problemer med Guldlok... Hun valgte selv at ville høre den, men kunne så slet ikke klare, når den store bjørn med den gove stemme blev vred eller den lille bjørn med den fine stemme blev ked af det. Jeg har simpelthen skullet skrue ned for 'skuespillet', når jeg læste, og så har vi også to guldlok-fortællinger, hvor vi så har valgt at læse den, der ender med at de alle bliver venner. Børn bruger historierne til at lære at forholde sig til det farlige, det onde, det triste, det skræmmende. Og det er jo så op til os forældre at vælge det rigtige tidspunkt tog den rigtige måde til ens eget barn... Datteren (nu 4 år) leger iøvrigt Bukkebruse hver gang vi går over en træbro, og i går varede legen i 15 minutter, lige indtil vi kom til børnehaven, hvor trolden naturligvis ikke kunne finde ud af at komme ind af lågen med børnesikringen.

Anmeld

17. juni 2010

Spunk-vb

Jeg synes nu ikke at den del med broen er så skræmmende. Det er mere slutningen hvor store bukke bruse siger at han vil stange marv og ben og stikke øjnene ud :S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.