Godt tandbørstetrick?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

Kirle-vb

Antons mor skrev:
Kirle skrev:
KH Bibi skrev:
7 mdr babyer har det ikke helt med at forstå når de skal slappe af i kind eller tunge *lol*
Det er aldrig for tidligt at begynde at tale til dem som om de forstår alt LOL
Næh, det gjorde jeg fra dag 1 af...kunne ikke holde 'baby-sprog' ud, så talte helt normalt med ham :P
nemlig!:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

Jyllænder-vb

Det er lidt svært at forklare frølegen. Den skal nok mere ses. Men jeg prøver. Først knibes øjnene og ansigtet sammen, herefter åbnes ansigtet og der rækkes tunge, så knibes der igen, så åbnes der osv.... Det ser mægtig sjovt ud

Anmeld

15. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

HA HA - jeg føler også, at jeg ser mægtig sjov ud lige nu :X

Anmeld

15. juni 2010

Jyllænder-vb

Da min søster viste mig, det var jeg meget skeptisk. Skulle jeg sidde og ligne, tja en 'frø' :laugh: Men det virker faktisk, måske fordi hun undre sig over, hvad jeg laver :lol:

Anmeld

15. juni 2010

Antons mor-vb

Anton var de første små 2 år af sit liv bestemt ikke begejstret for tandbørstning. Nogle gange gik det ok, andre gange græd han og nogle gange måtte vi bare opgive. Men som tandlægen så rigtigt sagde: Selvom ens barn ikke kan lide at blive skiftet gør man det jo alligevel, for det er jo nødvendigt. Så vi blev bedre til at gøre det en leg, - kildede ham mens han lå ned osv... Men der skulle en mormor på banen før han virkeligt accepterede tandbørstningen. Med hende var der ingen protester, bare ren accept!!! Lille lort! Herefter blev han bedre til at acceptere det derhjemme også, og nu er der ingen problemer. Mormor har heldigvis erkendt, at grundlaget for god tandbørstning var lagt og der bare skulle en mormor til, som man ikke lige trodser ligeså meget som mor og far ;) Så måske er det en bedstemor el. lign. der skal på banen?

Anmeld

16. juni 2010

Spunk-vb

Jyllænder: Ok, så er jeg med. Troede at det var barnet der skulle knibe sammen og række tunge. Kunne ikke lige forstå hvordan det skulle hjælpe tandbørstningen på vej. Antons mor: Hun er slet ikke gammel nok til at trodse mig endnu - er vist bare enormt glad for sin tunge....

Anmeld

16. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Tror også vi skal have frøen på banen :P Min søn er bestemt heller ikke glad for at få børstet tænder. Nogle gange fægter han med armene, og hiver tandbørsten ud - og han er virkelig stærk! Jeg har enkelte gange været nødt til, at vikle et håndklæde omkring ham, for at holde hans arme i ro. ...og så har jeg læst et sted, at en elektrisk tandbørste kan være løsningen for nogle - det tror jeg også, jeg skal ha' prøvet af.

Anmeld

16. juni 2010

als-vb

når tøsen bliver vild og slet ikke gider ha børstet tænder så ligger jeg hende på gulvet, strækker hendes arme ud til siden og ligger mine ben henover, hendes hoved er så mellem mine ben, og så plejer der ikke være nogen problemer med at børste. Virker måske lidt voldsomt, men er mest i perioder hun bøvler, teknikken lærte jeg af en tandlæge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.