Forældremyndighed, og evt. advokatbistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

*anonym*-vb

Ville høre om der er nogen her på siden som selv har eller kender nogen der har erfaring med at søge fuld forældremyndighed over sit barn? og hvodan det gik med sagen? Hvordan oplevede i forløbet i statsamtet, blev du taget seriøst? Ville også høre om I brugte en advokat og hvad I, i så fald endte med at betale for dette? - kender I evt nogen måder til at få støtte til betalingen eller gatis advokatbistand ude over den man selvfølgelig kan få via retshjælpen. på forhånd tak for hjælpen :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

kongster-vb

Jeg ville starte med at tage kontakt til retshjælpen. Jeg har været der et par gange og de er super dygtige. Og de kan sikkert svare dig på alle dine spørgsmål

Anmeld

14. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Prøv at gå ind på www.statsforvaltningen.dk, der kan du læse om forældremyndighed - og hvordan man ændrer det. Det er den formelle side af det - ellers som omtalt i en anden tråd; skriv dagbog, og optag 'kritiske episoder' til brug ved møder om forældreretten..

Anmeld

15. juni 2010

uni-gruppe-vb

De fleste har en retshjælpsforsikring indbygget i deres indboforsikring, så du kan jo undersøge om den dækker evt. advokatudgifter. Der udover har du mulighed for at søge om fri process, det kan du få at vide i retshjælpen hvordan man gør. Mht. forældremyndigheden, så kan det trække længe ud hvis i ikke er enige. Først skal det afgøres i retten. Efterfølgende kan den tabende part så anke afgørelsen, og indtil ankesagen er afgjort er der fortsat fælles forældremyndighed. Min veninde har ventet snart 2 år på en afgørelse, men nu skulle den falde i næste måned (skulle være faldet i sidste uge, man da de mødte op i retten fik de at vide at sagen var udsat 3 uger :ohmy: ).

Anmeld

16. juni 2010

Møe-vb

Jeg ville nok opfordre dig til at kontakte en familieretsadvokat... Mange steder kan man få et indledende møde, som man ikke betaler for, og hvor man kan få afvide hvordan og hverledes...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.