Zoloft anti depressiv og erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.814 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

lone-vb

Hej med jer Jeg har fået afvide, at jeg har en fødselsreaktion med angst. Og de vil sætte mig på Zoloft medicin. Men jeg har tidligere prøvet sådan noget medicin, og det sløver mig vildt meget - og så kan jeg ikke tage mig af baby. Det hjælper jo ikke noget vel. De vil give mig den mindste dosis. Er der nogle derude, som har erfaring med Zoloft? Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

BAJM-vb

Hej Lone, Jeg tog Zoloft i en 3-4 måneders periode for ca. 10 år siden i kombination med terapi. Jeg blev trappet op til 50 mg. om dagen og derefter trappet ned igen da selve Zoloft forløbet sluttede (fortsatte med tearpi efterfølgende). Jeg mener det er vigtig at kombinere det med terapi for at få bearbejdet de følelser som er så uoverskuelige at man behøver medicin. Jeg syntes ikke jeg blev sløv af det men det er vigtigt at finde lige prœcis den medicin og dosis som passer til dig for vi reagere forskelligt. Det jeg bed mest mœrke i var at jeg var ude af stand til at gå ned i de dybe mørke følelser. En dag havde jeg en slow motion oplevelse hvor jeg tog migselv i at forsøge at gå ned i mørket men kunne ikke p.g.a. medicinen. Det var en aha oplevelse for mig. Det er i hvertfald ikke rart at vœre angst og depressiv og jeg håber du finder det der passer til dig om det så er medicin, terapi eller en kombination. Pas godt på dig selv :)

Anmeld

14. juni 2010

lone-vb

BAJM skrev:
Hej Lone, Jeg tog Zoloft i en 3-4 måneders periode for ca. 10 år siden i kombination med terapi. Jeg blev trappet op til 50 mg. om dagen og derefter trappet ned igen da selve Zoloft forløbet sluttede (fortsatte med tearpi efterfølgende). Hej igen Mit problem er at jeg skal varetage et spædbarn, og mange andre mediciner har gjort mig utrolig træt og ikke i stand til at tage mig af barnet. Så jeg tør næsten ikke at begynde på dem, og så det med mundtørhed...

Anmeld

14. juni 2010

BAJM-vb

Jeg kan ikke selv huske jeg blev trœt men nu er det efterhånden også mange år siden. Kan godt forstå din bekymring mht at blive så trœt at du ikke kan ta' dig af dit barn. Har du andre muligheder end medicin som f.eks. terapi eller en form for reglmœssig støtte?

Anmeld

14. juni 2010

lone-vb

Hej igen Jeg får rigtig meget støtte - men det er kun nogen gange, at jeg får den der angst for hvad nu? Kan jeg klare det? Blir det aldrig bedre? Nogle siger, at det er normalt, når det kun er 4 uger siden, at jeg har født. Men hvornår holder det så op? Lone

Anmeld

14. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg lider selv af depressioner og har vel nok prøvet samtlige mærker på marked inkl Zoloft. Det du beskriver med træthed, er jo en bivirkning som går væk igen. Selv får jeg rystende hænder og tvangsgaben som symptomer, men ingen træthed. Den slags medicin virker MEGET forskelliget fra person til person, og med hensyn til serotoningenoptagshæmmere (uuff, et langt ord!) så må man selv gøre sig sine erfaringer. Jeg tager altid 1 stks Alopam når jeg begynder behandling mod depression, Alopamen tager jeg ca 14 dage og når jeg holder op, så er alle bivirkningerne væk og jeg er på toppen. Samtidig er jeg også lidt bange for pillerne og det hjælper Alopam mig så også med ikke at være :) Jeg fik selv lidt af det samme da jeg havde født min datter, men ville ikke i behandling, hvorfor jeg havde det af helvede til i næsten et år efter - og det stoppede faktisk først, da jeg begyndte at tage medicinen igen :huh: Så dér fik jeg beviset på, at pillerne jo altså gavner og det er dumt ikke at tage dem. Så hvis jeg var dig, så ville jeg skynde mig at tage dem og komme videre. Tag en dag af gangen, lad være med at spekulerer så meget over hvad der sker i dig. Nyd din baby og at sommeren banker på, og inden længe vil du fornemme de der små glimt af absolut lykke og tilfredshed. Medicinen er bare en hjælpende hånd - tag imod den! Og hvis du har lyst, så må du skrive til mig privat og så skal jeg nok hjælpe dig igennem, for man KAN godt føle sig både bange og magtesløs når man sidder der med pillerne foran sig. Tro mig, det skal nok gå!!!

Anmeld

14. juni 2010

lone-vb

Hej igen Jeg vil meget gerne skrive til dig på mail! 1000 tak for det. Jeg er alene med den lille, manden kører meget tidligt om morgenen, og kommer sent hjem. Så jeg kan ikke leve med trætheden, når jeg skal varetage hende. Jeg går helt ned på det. Jeg har prøvet lidt forskelligt medicin også, og alle virker meget trættende på mig. Det gør næsten min angst værre.... Jeg havde en fødselsdepression med min første søn, og jeg er SÅ bange for, at det er det samme nu. Lægerne mener ikke, at det er det samme. De mener, at jeg har lettere angst anfald. Går så noget over? Lone

Anmeld

14. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Angst har det med at bredde sig hvis man ikke får bremset det i opløbet! Så derfor er det vigtigt du går i behandling. Angst er sådan en underlig størrelse, og kan blive voldsomt hæmmende og for nogen, ligefrem invaliderende hvis man ikke tager symptomerne seriøst.... Men prøv medicinen, måske bliver du ikke træt denne gang - eller måske bliver det ikke så slemt, og det vil gå over på et tidspunkt. Du kan også forsøge at planlægge efter det, sove med den lille, slappe af (og lige lade hjemmet og rengøringen være) til du igen får overskud. Har du ingen (venner/familie) der kan komme og tage den lille et par timer om dagen - så du kan få sovet, hvis trætheden skulle melde sig? Min mail er helene.k@net.telenor.dk

Anmeld

14. juni 2010

Spunk-vb

Du kan evt. prøve at tage dem inden du går i seng om aftenen - så er det ikke så farligt hvis du bliver træt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.