Jeg lider selv af depressioner og har vel nok prøvet samtlige mærker på marked inkl Zoloft.
Det du beskriver med træthed, er jo en bivirkning som går væk igen. Selv får jeg rystende hænder og tvangsgaben som symptomer, men ingen træthed.
Den slags medicin virker MEGET forskelliget fra person til person, og med hensyn til serotoningenoptagshæmmere (uuff, et langt ord!) så må man selv gøre sig sine erfaringer.
Jeg tager altid 1 stks Alopam når jeg begynder behandling mod depression, Alopamen tager jeg ca 14 dage og når jeg holder op, så er alle bivirkningerne væk og jeg er på toppen.
Samtidig er jeg også lidt bange for pillerne og det hjælper Alopam mig så også med ikke at være :)
Jeg fik selv lidt af det samme da jeg havde født min datter, men ville ikke i behandling, hvorfor jeg havde det af helvede til i næsten et år efter - og det stoppede faktisk først, da jeg begyndte at tage medicinen igen :huh: Så dér fik jeg beviset på, at pillerne jo altså gavner og det er dumt ikke at tage dem.
Så hvis jeg var dig, så ville jeg skynde mig at tage dem og komme videre. Tag en dag af gangen, lad være med at spekulerer så meget over hvad der sker i dig. Nyd din baby og at sommeren banker på, og inden længe vil du fornemme de der små glimt af absolut lykke og tilfredshed.
Medicinen er bare en hjælpende hånd - tag imod den!
Og hvis du har lyst, så må du skrive til mig privat og så skal jeg nok hjælpe dig igennem, for man KAN godt føle sig både bange og magtesløs når man sidder der med pillerne foran sig.
Tro mig, det skal nok gå!!!
Anmeld