Diarré - gode råd modtages!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.474 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

lib1982-vb

Vores ældste søn på 1 år, er nu på 2. døgn igang med en seriøs udrensningskur (eller noget) - har siden torsdag morgen skidt og skidt og ja, skidt :( Er en blanding af tynd og vandtynd - han spiser og drikker ok, men har max. sovet 1½ time a gangen siden igår morges. Han er pylret og vil gerne putte, men virker derudover ikke syndeligt påvirket - har en smule feber, men den er heldigvis nedadgående :) Har nogen nogle gode råd til hvordan jeg kan mindske det for ham? Tænker han ikke sover fordi han har ondt i maven... Det eneste jeg kan komme på er ristet brød (hvilket ikke er en mulighed, da han ikke tåler mælk) og revet æble, som han bare IKKE vil have :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Kirle-vb

Tja du kan gå på apotekket og få en blanding af salt og sukker som du kan blande op i et glas vand, så han ikke mister for meget væske og roder for meget med væskebalancen. Men af mad. Tror tørt brød uden skorpe. Friskbagt brød kan sagtens være uden mælk, og smager fint. Fx. baguettes er der ikke mælk i. Det suger mavesyren så han ikke har så ondt i maven måske en banan. Det skal jo også være noget som nemt kan komme både op og ud igen hvis er ;) Men ellers tror jeg ikke der er så meget af gøre. Som du selv skriver han er igang med at rense ud, og skylle det ud som der er dårligt om det er så er sygdom eller madforgiftning... god bedring med ham :)

Anmeld

11. juni 2010

NikiFin-vb

Hvid kogt ris uden noget som helt. Det lyder som virus.

Anmeld

11. juni 2010

lib1982-vb

Han drikker ok syns jeg, og lige nu vil han overhovedet intet spise - så 'nøjes' med mælkeerstatning, tænker det også mætter bare en smule ;) Men så længe der kun kommer flydende ind, er det nok os flydende der kommer ud :(

Anmeld

11. juni 2010

Meesalith-vb

Prøv med banan og saltstænger eller tuc kiks (ved ikke om han kan tåle dem) Derudover ville jeg prøve med noget cola...

Anmeld

11. juni 2010

lib1982-vb

Er på ingen måde tilhænger af cola og har ikke de andre ting i huset, men forsøger med banan + kiks og krydser fingre:-D

Anmeld

11. juni 2010

MIKMAR-vb

Havregrød lavet på vand og måske ikke for tykt. Har en gang fået fortalt af en læge, at banan faktisk er med til at give tynd mave :S og her gik man og troede, at det hjalp på tynd mave. God bedring med ham, det er trods alt det vigtigste at han får væske.

Anmeld

11. juni 2010

lib1982-vb

Tja har fået frarådet frugt - da det kan være årsag til 'løs' mave... banan er jo sådan set en frugt ;) Det havde jeg faktisk ikke lige tænkt over! Tror jeg prøver med havregrøden her til frokost - er lidt 'nemmere' at spise end rugbrød :P Tak for svarerne :cheer:

Anmeld

11. juni 2010

Kirle-vb

lib1982 skrev:
Han drikker ok syns jeg, og lige nu vil han overhovedet intet spise - så 'nøjes' med mælkeerstatning, tænker det også mætter bare en smule ;) Men så længe der kun kommer flydende ind, er det nok os flydende der kommer ud :(
Tror du må stole på at han selv kan mærke hvad der er godt for ham sålænge han er frisk og drikker. Man kender det jo fra sig selv at man ikke har lyst til alt muligt når man er syg. Og jo min læge siger også at frugt er dårligt men nogengange er det det eneste som min søn vil spise også får han det altså. Mest fordi man hurtigere bliver rask når man også spiser... :S Forresten så al lagkagehusets brød er uden mælkeprodukter. Det er meget rart af vide når man har mælkeallergikere i familien og man ikke lige har tid til at stå og bage :)

Anmeld

11. juni 2010

Soap-vb

Pas på med for meget sukker da det jo i større mængder kan virker afførende :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.