Fik som ung teenager en lidt voldsom tandoperation da en ny hjørnetand var på vej i retning af mine fortænder (jeg skiftede tænder sent).
Operationen blev udført af børnetandplejens skræktandlæge med de gigantiske pølsefingre:UHHHH! - ikke rart for tankerne, men jeg kunne faktisk INTET mærke selvom blodet bogstaveligt talt sprøjtede, og min far som var til stede blev fysisk dårlig! - Sorry, ved godt det lyder lidt voldsomt :blink:
Det der gjorde mest ondt var selve bedøvelsen, da jeg skulle have ret meget og han hver gang lige skulle mærke efter om jeg havde fået nok...jeg fik 8 sprøjter...!
Men oplevelsen har gjort, at jeg idag SLET ikke er bange for at gå til tandlægen, for bare man er bedøvet nok, gør det jo slet ikke ondt og jeg kan klare alt! Og som voksen synes jeg heller ikke selve bedøvelsen er slem, bare man har en god tandlæge der rammer rigtigt, og det gør min :)
- Så bare stik mig en sprøjte og få de visdomstænder ud! (Det er i øvrigt det bedste jeg har fået gjort, for selvom de 4 jeg havde ikke fejlede noget var de altså mere i vejen end man skulle tro, - det kan jeg mærke nu hvor de ikke er der)
Ellers går jeg til kontrol mindst en gang årligt for god ordens skyld, og for jævnligt at få tjekket en tand der desværre fik rodskade af tandoperationen, men som heldigvis er i live :)
Summa summarum: jeg går glad til tandlæge så længe jeg kan blive bedøvet for det der potentielt gør ondt.
Og så er jeg i øvrigt tryghedsfanatiker mht til tandlægen, - jeg skifter helst ikke selv om jeg bor langt fra hende, da jeg er glad for den jeg har
Anmeld