Boykotter i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2010

Spunk-vb

Den med æg og kylling er det samme her - men det har jeg aldrig egentlig set som en boykot - jeg vælger bare at købe et produkt som jeg ikke mener er resultatet af dyremishandling. Køber også gerne mælk fra andre mejereier end Arla - fordi jeg mener at det er sundt med konkurrence, og vi er selv ude om det, hvis vi altid køber den billigste - lige pludselig er konkurrencen død, og så kan prisen stige uhæmmet. Ang. Israel. Jeg bryder mig bare ikke om deres politik. De fik et land fordi de var blevet forfulgt, og deres reaktion er at gøre præcis det samme imod det folk der allerede boede i deres nye land. Synes at det er dobbeltmoralsk og dybt forkasteligt. De har ført agressiv krig mod palæstinenserne og de arabiske stater og nu angriber de oven i købet nødhjælp :angry: . Det bekræfter mig kun i at det jeg gør er rigtigt. Jeg er klar over, at det måske ikke er landmanden der behandler palæstinenerne på den måde, men det er mit eneste middel. Og at jeg ikke køber noget fra Israel har ikke en stor effekt, men måske sidder der rundt omkring i verden en masse andre der har det på samme måde, og samlet set må det give en effekt som i større eller mindre grad må kunne mærkes på deres bnp. Jeg har ikke noget personligt i klemme i den sag - jeg er pæredansk. Men jeg synes bare at det de gør er så ringe. Umiddelbart er det primært frugt og grønt, hvor der tydeligt står oprindelsesland på, og som jeg nemt kan undgå, men hvis jeg opdager at en vare kommer fra Israel så går jeg udenom den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

kongster-vb

Jeg er enig i dine synspunkter omkring Israel, men så igen. Der er masser af lande, hvis politik jeg ikke bryder mig om. USA er et af dem. Men jeg boykotter ikke deres produkter, for jeg synes som sagt det er meget komplekst. Og der er også israelere der er uenige i landets politik. Måske er landmanden endda en af dem :-)

Anmeld

9. juni 2010

Spunk-vb

Jamen du har jo fuldstændig ret - og hvis man skulle boykotte alle de steder som gør ting man er uenig i så ville man jo dø af sult og være nøgen oven i købet :laugh: .

Anmeld

9. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Jo, men alle de varer, nu Feks fra Israel, er jo købt og betalt af det supermarked der har det i forretningen. Så hvis de ikke får det solgt, så ryger det bare i containeren.... Det er mellemledet der skal boycutte Israel! Det skal feks være Coop, der siger, jamen vi vil slet ikke fører israelske varer lige i øjeblikket, og så kun købe det danske (tyske og feks spanske hjem) til forbrugerne..... Og så kan man håbe på, at Israel så ikke boycutter de danske varer (Arla og Lurpak) som ''velbekomme''.. Det man kan gøre som forbruger er ganske lidt, da man altid vil opdage, at folk overhovedet ikke glor på hvad det er de putter i vognen. Der er rigtig mange danskere der overhovedet ikke handler Hollandsk i håbet om at coop ikke henter det hjem, men de uvidende danskere får hjulene til fortsat at køre....ved at handle billigt og ukritisk. Det samme vil være tilfældet for israleske varer. Men igen, hvis man selv boycutter nogle bestemte varer, jamen så har man da i hvertfald gjort hvad man selv kunne!

Anmeld

9. juni 2010

Spunk-vb

Det er for nemt at sige, at min indsats alligevel ikke vil blive opdaget. Og hvis jeg og andre konsekvent ikke købe israelske varer, så må supermarkedet jo tage mindre partier hjem.

Anmeld

9. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Jo, men min pointe er, at folk er pisse ligeglade! De ser overhovedet ikke hvad det er de kommer i vognen, for hvis de gjorde, så ville Hollandske produkter slet ikke være at fine hos supermarkederne. Og selvom jeg boycutter, så er det jo lidt hult når alle de andre ikke gør. Men jeg gør det for MIG (og min familie) og det føles bare rart at jeg har foretaget et konstekvent fravalg. Det samme må være tilfældet for de israelske varer. Man gør det for sig selv først og fremmest. Og så kan man håbe flere gør det samme, så ringene spreder sig i vandet...

Anmeld

9. juni 2010

Spunk-vb

Præcis. Jeg gør det også for min egen samvittigheds skyld, men håber da bestemt at det spreder sig. Og må desværre indrømme, at jeg ikke vidste at hollandske varer er slemme. Det vil jeg bestemt tænke over i fremtiden.

Anmeld

9. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Deal!! så kigger jeg efter israelske varer og boycutter :laugh:

Anmeld

9. juni 2010

BAJM-vb

Syntes det her er et rigtig godt emne. Jeg har heller ikke set det som at boykotte men jeg køber altid økologisk mœlk (ikke arlas), smør, œg, kød (når de har det jeg skal bruge), mange af grøntsagerne, œbler. Men må œrlig indrømme at jeg nogen gang fravœlger økologisk pga pris f.eks. øko augurker i Kvickly til 14-16 kr. er mange penge for noget vi kan spise rigtig mange af. Har dog fundet udaf at Netto har dem til 10 kr ellers danske. Jeg går meget efter det økologiske fordi det er min kvalitets guide. Når det så kommer til varer der ikke rigtig fås økologiske eller er ufattelig dyre aner jeg ikke hvad jeg skal vœlge for jeg ved ikke hvad der så er det bedste/sundeste. Jeg ved man kan gå efter nøglehullet og min far sagde vœlg dansk kødpålœg men hvad så hvis de kun har fra Tyskland eller Polen? Det kan godt vœre det er at gå for meget i detaljer men ja....hvis i har nogle forslag til hvilke pålœgsmœrker og isœr kylling vil jeg meget gerne høre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.