Madvarer - kan I smage forskel på kopivarer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2010

als-vb

ulækkert!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Elverpigen-vb

Jeg arbejder i en delikatesse i Føtex, og mange af de ting vi har kommer halvfærdige hjem, så vi enten skal bage dem eller mikse dem med noget. Leverpostejen kommer f.eks. fra Stryns. Vi ville aldrig blive færdige, hvis vi skulle lave det hele fra bunden, og kunderne vil nok ikke betale den højere pris dette vil medfører. Og konceptet er indrettet sådan at man skal kunne gå ind i hvilken som helst Føtex og finde den samme vare. Herhjemme er der enkelte ting som vi køber mærkevarene af, cola skal være Coca Cola (Light eller Zero) og ketchup skal være Heinz. :cheer:

Anmeld

9. juni 2010

Caidas-vb

Jeg er ret meget vanemenneske. Igennem 15 år eller mere har jeg drukket Coca Cola Light. En dag, igen, var der udsolgt og vi købte den billige fra Coop eller Xtra. Fandt faktisk at de begge smager bedre. Og når den har været åben smager den ens. Hvor imod Cocas hurtigt bliver flad når den har stået lidt. At den så kun koster det halve eller mindre er jo bare en fordel. Ligeledes er ketchup og tamponer fra coop. Også halv pris. Cacaopulver til mælk, fra Xtra. Kun min mand der drikker, og han siger den er ok.

Anmeld

9. juni 2010

Signe1704-vb

Caidas skrev:
Ligeledes er ketchup og tamponer fra coop. Også halv pris. Cacaopulver til mælk, fra Xtra. Kun min mand der drikker, og han siger den er ok.
Jeg køber også cacaopulver i (dagli´) Brugsen og synes den er bedre en de kendte mærker. Mht bind bruger jeg kun always efter jeg har fået spiral - de billige suger ikke så godt. Ketchup er heinz (kan med fordel købes i sverige). Cola er Coca cola. Cornflakes er kellogs. Havregryn de økologiske fra netto. Vaskepulver det billigste svanemærkede jeg lige kan få den dag. Tandpasta Colgate. Bleer Libero. Vi bruger vist en del mærker ;) Men kun dem hvor vi synes der er kvalitetsforskel. Køber rigtig meget discount i Netto.

Anmeld

10. juni 2010

Møe-vb

Jeg er generelt ligeglad med mærker - men har dog nogle farvoritter... Altså forstået på den måde, at de bliver valgt ud fra, hvad vi bedst kan lide om det er kopi eller original... med er meget obs. på, hvad jeg køber selvom jeg handler discount... og kød er fra slagteren også det meste pålæg... så er det lokalt opdrættet og slagtet. endvidere er jeg meget opmærksom på dansk (oprindelses land) - økologi - kvalitet... Køber altid væar at den bedste kvalitet jeg kan få. HADER dårlige madvare.... Men desværre er fødevare i DK generelt af en alt for ringe kvalitet... - Sjusk og svineri - og så er de fleste danskere nok ikke villige til at betale det kvalitet faktisk koster, de vil hellere have kvantitet...

Anmeld

10. juni 2010

Lars F-vb

kongster skrev:
Det er også min tanke med de der billige produkter fra de dyre fabrikker. Jeg tænker at det er lavet af alt det, som de ikke kunne bruge i de 'rigtige' produkter. Jeg tror ikke det er et kvalitetsstempel i sig selv at der står Kohberg bag på pakken
Helt sikkert. Tag bare Tom's chokolade; de laver alt for frygteligt lavpris-skrammel som jeg aldrig ville udsætte min børn for, til gode Anton Berg produkter og videre til chokolade som bruges af de bedste restauranter og små chokolade-butikker. Der er så osse forskel i prisen ;-)

Anmeld

10. juni 2010

Lars F-vb

Jeg er for det meste ret ligeglad med mærker, men jeg går meget op i at maden smager godt. Og så er jeg doven. Jeg prøver mig frem - men hvis jeg finder noget der smager godt, så syn's jeg tit det er nemmere bare at holde sig til det. Derfor køber jeg Brugsens grovvalsede økologiske havregryn, jeg har en præference for müsli, durum mel, og Nutella er altså Nutella; med de smule vi spiser af det er det ikke besværet værd at rode rundt med noget andet. Genrelt syn's jeg som andre at det er alt for svært at finde noget ordenligt. Jeg har opgivet at købe brød, og holder mig fra det meste der er færdiglavet. Sådan en hønsesalat i en bakke i et supermarked - bwadr. Men, altså - jeg holder mig til de mærker jeg ved dur. Det er nemmere for mig. men jeg går ikke op i om mærket er 'det rigtige' eller en kopi. Og 'fiskemanden oppe på Godthåbsvej' eller 'krydderier fra Pinars grønthandel' er et rigtig godt brand hjemme hos mig.

Anmeld

11. juni 2010

Antons mor-vb

Lars F skrev:
kongster skrev:
Det er også min tanke med de der billige produkter fra de dyre fabrikker. Jeg tænker at det er lavet af alt det, som de ikke kunne bruge i de 'rigtige' produkter. Jeg tror ikke det er et kvalitetsstempel i sig selv at der står Kohberg bag på pakken
Helt sikkert. Tag bare Tom's chokolade; de laver alt for frygteligt lavpris-skrammel som jeg aldrig ville udsætte min børn for, til gode Anton Berg produkter og videre til chokolade som bruges af de bedste restauranter og små chokolade-butikker. Der er så osse forskel i prisen ;-)
Det er klart! ;) Selvfølgelig laver også de store producenter billige lorteprodukter, - er da godt klar over at der måske er mere mayonaise i den billige hønsesalet i forhold til dyre selvom de kommer fra samme fabrik. Det er jo det man har varedeklarionerne til. Men i visse tilfælde er det altså mærket der koster og ikke indholdet. Er varedeklarationenerne, udseendet og smagen ens køber jeg som regel den billige. Jeg vil bestemt gerne betale for ordentligt mad, og går selvfølgeligt primært efter det der smager os bedst, jeg gider bare ikke betale for mærket, hvis den samme vare fås billigere i 'forklædning'

Anmeld

11. juni 2010

Antons mor-vb

- og så bager jeg i øvrigt også helst mit brød selv (og laver hønsesalaten ;) )

Anmeld

11. juni 2010

kongster-vb

Lars F skrev:
Og 'fiskemanden oppe på Godthåbsvej' er et rigtig godt brand hjemme hos mig.
Han er nu også god! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.