Kan i bestå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2010

Det er stadig mig-vb

als skrev:
okay fik 35 rigtige og syntes virkelig mange af de spøtgsmål var urelevanté. Hvad har dansk statsborgerskab med en vulkan på iceland at gøre...
Den spørger måske indirekte om man følger med i det almene udlandsstof/gængse nyheder mm... Blot en tanke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Spunk-vb

Ja, det var også sådan jeg opfattede det. Spørgsmålet er som om man skal læse/høre nyheder for at være en 'god' dansker. Den skjulte intention er måske nærmere at teste om folk læser/forstår dansk godt - ellers vidste de måske ikke noget om det vulkanudbrud....

Anmeld

5. juni 2010

Frede-vb

als skrev:
okay fik 35 rigtige og syntes virkelig mange af de spøtgsmål var urelevanté. Hvad har dansk statsborgerskab med en vulkan på iceland at gøre...
Jeg tror bare, at man vil teste, om personen ved, hvor Island ligger, netop fordi Island engang har hørt til Danmark. Spørgsmålet: 'Er du egentlig klart over, hvad Island er?' er nok bare ikke blevet godtaget, og så finder man bare en mere raffineret måde at omskrive på ved at henvise til en vulkan.

Anmeld

5. juni 2010

Pikora-vb

Ja, jeg fik så også 35; ikke vildt imponerende :cheer: Nå; men når jeg sammenligner med jer andre, er jeg jo bare en almindelig lidt-i-den-lave-ende gennemsnitsdansker :)

Anmeld

6. juni 2010

lib1982-vb

Puha fik 33, så liiige nok til at bestå til næste år ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.