Børn og vandeksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.426 visninger
2 svar
0 synes godt om
31. maj 2010

Jyllænder-vb

Freja har altid døjet med børneeksem, men det har vi under kontrol. Men så blev hun hudløs mellem fingerne, og fik store åbne sår :( I dag var vi så ved lægen, og det stakkels barn har vand-eksem. Er der nogen der har erfaringer med vand-eksem??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

Bellis-vb

Jeg har, døjer selv med det - skriver imorgen for lillebror er sulten og jeg er træt :laugh: Og nu er det imorgen og jeg er vågen :P Jeg har det også - på hænder og fødder. Man kan få en mild hormoncreme der afhjælper det - men det har jeg fravalgt. Ellers en god fed creme og smøre tit og ofte. Undgå vand, f.eks at tage bad for ofte (jeg bader hver anden dag) hvis man skal gøre rent/vaske op eller andet, så brug handsker. Dertil spritter jeg meget istedet for at vaske hænder (når det er muligt) men ved ikke om det er så smart, for børn. Ellers prøv med vådservietter/skumklude

Anmeld

2. juni 2010

Jyllænder-vb

Vi har brugt homoncream til både børne- og vandeksem, og har der ud over købt et par bomuldshansker til hende, så kan hun få cream på, mens hun leger. I øjeblikket skal der tre forskellige slags på hendes fingre to gange om dagen. Men hvis det kan holdes nede ved hjælp af en fed fugtighedscream, så vil det da helt klart være, at fortrække. Skifter du mellem forskellige mærker af cream?? Eller bruger du den samme?? Vi har fået mange forskellige oplysninger. Ind til videre har vi sløjfet karbadet, og indført brusebad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.