tips til flyrejsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. maj 2010

Johannamor-vb

Lige om lidt (altså om nogen dage) sidder vi i flyet på vej mod varmen. Ungerne på 4 og 5 glæder sig, men hvad stiller man op med dem i små 4 timer ombord på flyet? Hvad er dit bedste tip til at få en god flyrejse? -Og her tænker jeg både underholdning og små praktiske detaljer. Har selvfølgelig både læst og forhørt mig lidt rundt omkring, er bare stadig i tvivl om, hvordan det planlægges bedst muligt... - Vi har ingen usædvanlige problemer med hverken flyskræk eller særligt urolige børn. Vi har bare ikke prøvet flyturen før...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

ma08-vb

Det gør vi også, vi skal til Kreta på lørdag - så jeg kobler mig gerne på dit spørgsmål, selvom min pige kun er 1½ :)

Anmeld

31. maj 2010

kongster-vb

Løstsiddende tøj til børnene, helst lag på lag. Meget lidt håndbagage så I ikke skal slæbe rundt på for meget. Små gaver til turen - fx bøger, nye spil til nintendo, kortspil (fx uno), opgavebøger. Pak det ind så de får gaverne ombord på flyet. Så går der tid m det :-)

Anmeld

31. maj 2010

kongster-vb

Og pak for guds skyld håndbagage smart, så I ikke skal have halvdelen op når I skal tjekke ind, fordi der er væsker og lignende i. Hav en pose klar til nøgler etc. Det er et helvede at gå igennem sikkerhedstjek m to små børn hvis alt er fordelt i en masse tasker man skal have af og på, så læg alt i én taske - også penge, nøgler, bælter, etc. Så kan I altid tage det ud senere og lægge det i lommerne igen

Anmeld

31. maj 2010

Jyllænder-vb

Vi fløj til Kreta sidste år med Freja (den gang 4½ år). Vi havde nintendo og nogle bøger med. Der skulle jo også spises og kigges ud af vinduerne. God tur B)

Anmeld

1. juni 2010

Johannamor-vb

Tak for input. Især den med den smarte håndbaggage til chek in er ny og kan helt sikkert bruges. Opgavebøger m.m. er købt og pakket ind som smågaver til undervejs. Og så ved jeg godt, at nintendo kunne være udemærket tidsfordriv, men der er vi ikke kommet til endnu - den 5-årige har godt nok en gang eller to været opslugt af et spil, som han har set en anden spille, men han har ikke selv sagt, at han ønsker sig det endnu. Vi gætter på, at det sker snart, så det måske bliver en julegave... Hvis andre har flere gode ideer, så læser jeg dem gerne.

Anmeld

1. juni 2010

Lars F-vb

Tidsfordriv er godt - nintendo, læse-selv bog, lidt at tegne med, bog til højtlæsning. Drikkevarer (købes efter checkin!), madpakke, snack. Lavt blodsukker gør ikke turen nemmere. Tøj så man kan komme af med varmen - men osse få noget varmt på. Det trækker kreperligt i sådan et fly. En ekstra trøje der kan bruges som tæppe / pude - det er rigtig godt hvis ungen kan sove lidt. Tålmodighed og godt humør. Planlæg - hav styr på hvad du har med, hvad der skal bruges hvornår. Forbered dig på security inden du når derop; det er meget mindre stressende hvis du på forhånd har styr på, at alle løse genstande (mobil, kamera, mønter) er i én taske eller i lommer i en trøje der kan tages af. Hav pas og boardingpass hvor du nemt kan finde den og kan huske hvor de er. Pak ting væk du ikke skal bruge (nej, du skal ikke bruge dine nøgler eller lighter i flyveren). Sørg for ikke at skulle ha' 17 løse genstande med gennem security. Giv børenene tøj uden pynt og metal. Hav styr på inden du går ombord hvad der skal op i baggagerum og hvad du vil beholde nede. Osv osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.