Nu er jeg jo gammel spejder.. ;) og har prøvet en del telte gennem tiden - både dyre og billige.
Jeg synes bestemt ikke I behøver at købe et af de dyre telte. Har selv et fra Harald Nyborg (tror jeg..) og er vældig tilfreds.. Jo i p..regnvejr 3 dage i træk kan det godt dryppe lidt ved nogle af syningerne - men det har jeg altså også oplevet ved nogle af de dyre telte (som kammeraterne har ofret penge på.. ;) ) Men som Spunk også skriver, sørg for at der er undertelt i hvert fald i sovekabinerne. Og så køb en pressening eller to, de kan både bruges som underlag mod en våd jord, men også til at smide over tingene i teltet, hvis vejret skulle være imod jer.. B)
Min anbefaling vil også klart være, at købe et med en ordentlig ståhøjde i, man bliver dælme træt af at kravle rundt inde i teltet i en hel uge.. :laugh:
Behøver ikke at være hele teltet, bare noget af den del hvor man skal opholde sig når man ikke sover..
Og vil også anbefale et med sovekabiner og 'opholdsrum', så man ikke absolut skal have alt pakket sammen hele tiden for at kunne være der..
Anmeld