Jeg er ikke 100% sikker på, jeg forstår din fortælling rigtigt.
Skal den forstås sådan, at hun blev ved med at køre med dine varer efter hun havde scannet dem, altså på den side, hvor du skal pakke varerne? For i så fald forstår jeg godt din harme.
Hvis tilfældet er, at problemet opstod på den side, hvor du lægger varerne op, er situationen en lidt anden. Nu ved jeg ikke, hvor du har handlet, men i Bilka, hvor jeg sidder ved kassen, kan vi ikke som sådan 'styre' det første bånd. Det kører faktisk automatisk. Ja, vi kan stoppe det ved at trykke på en knap, men vi kan ikke køre med det med fodpedalen, ligesom med det bagerste bånd.
Derfor, hvis situationen var den samme der hvor du handlede, er det faktisk din egen skyld, hvis dine varer bliver mast, for hvis du lægger dem i flere lag/så de ligger ud over båndets sider, ja så bliver de med stor sandsynlighed mast, når de når hen til ekspedienten, for der snævrer passagen ind, så det der stikker ud over båndet ikke kan komme forbi, og hvis der ikke kommer noget hen forbi fotocellen, så bliver båndet ikke stoppet, og så... Ja så bliver alting mast.
Jeg gætter dog på, at det var bagbåndet, problemet opstod på, og ja, der er det sgu enhver ordentlig kasseekspedients job at lægge varerne pænt og lægge de mest skrøbelige ting til side, så de så vidt muligt ikke bliver mast.
Under alle omstændigheder er det ret mærkeligt at bede en kunde om at lægge varerne tættere på, så hun 'slipper for at køre med båndet'. Det kører jo ikke ligefrem med håndsving!
Jeg er udmærket klar over, at der er ufatteligt mange dårlige kasseassistenter derude, og jeg bliver selv irriteret, når jeg bliver ekspederet af en, der bare kyler ens varer i en stor pærevælling, selvom man har gjort alt hvad man kunne for at lægge varerne pænt til dem.
Men altså, jeg er som sagt selv serviceassistent(i folkemunde 'kassedame') i Bilka, og jeg gør personligt meget ud af at passe mit job ordentligt og yde en god service, MEN! Det er altså nemmere for mig at give en god service, hvis man selv gør lidt for det og som nævnt sørger for at lægge sine varer bare nogenlunde pænt på båndet (det behøver ikke ligge med stregkoden opad!^_^), for så er der altså langt mindre chance for, at varerne bliver mast. Personligt lægger jeg også altid tingene i rækkefølge efter, hvad der er mindst skrøbeligt, for selvom man gør hvad man kan for at undgå at køre for meget med båndet, så kommer der jo en kunde mere bagefter, som også skal kunne nå sine varer.
I øvrigt vil jeg lige nævne, at i mit job ser jeg jo en del, og jeg finder det ærligt talt utroligt, at folk tror, de bare kan kyle æg, asparges, chips, gavepapir og alt muligt andet op på båndet i en stor pærevælling og forvente det kommer uskadt ud på den anden side - og hvis det ikke gør (!!!) så mener de, det er MIG der har smadret det!
Nå, det var lige en lille smule galde, der bare måtte ud. Jeg skal afholde mig fra at komme med mere, men bare anmode om, at hvis man gerne vil have en god betjening, så er det altså en god idé at tænke sig en smule om, når man lægger sine varer på båndet.
Anmeld