Har ingen regler - vi føler os lidt frem. Begge piger - 4 og 8 år har en bærbar (en gammel bærbar) og de spørger om lov inden de spiller. De spiller alle mulige lærings spil (Pixeline mest), men også pigespil.dk er populært.
Den ældste er begyndt at interessere sig en del for Google, og her kan jeg godt se at vi skal til at være lidt opmærksomme. Jeg kom ind på hendes værelse en dag, hvor hun fik meget travlt med at dække for skærmen. Jeg spurgte hvad hun lavede og fik den sædvanlige 'ik noget'. Da jeg så på skærmen kunne jeg se at hun var på Google og i søgefeltet stod der 'Lina Rafns tissekone' (Ja, det stod der altså!). Jeg tog en dyb indånding og spurgte hvad det var for noget ... Det kom sig så af at hun havde søgt på Lina Rafn for at se nogle billeder af hende, og så var der kommet disse hersens automatiske søgeord op på en liste - her iblandt 'Lina Rafns numse'. Ikke at hun havde fået nogen billeder op af den :) men så var pigen jo blevet kreativ og havde så tænkt skridtet videre ... Det fik vi så en lille snak om og nu bruger hun ikke Google med mindre hun har spurgt først. Så må vi se hvor længe det holder ... Generelt er jeg ikke 'computer-forskrækket' ift. børnene, men kan godt se at der hurtigt bliver åbnet op for nogle ting, som vi vil få svært ved at styre på sigt.
Anmeld