Ryger I under jeres graviditet, eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2009

N&J

Jeg er faktisk ret sikker på at din jordmoder har mulighed for at tilbyde noget rygestopkursus, det havde min ihvertfald.. men spørg.

Jeg eer selv tidligere storryger, men stoppede heldigvis inden jeg blev gravid og fra den ene dag til den anden. Det jeg brugte var et armbånd med store perler (lyder måske dumt, men det hjalp) til at sidde og pille ved når jeg blev trangende, jeg gik i byen 2 dage efter mit stop og røg ikke, selvom alle min kollegaer sad omkring mig og røg.

Jeg har altid haft den holdning at jeg ikke ville ryge under min graviditet, og må tilslutte mig ka-ri-na's udsagn at jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis der skete noget. Men problemet med at stoppe med at ryge er at du skal simpelhen ville det og ja så skal der nok heller ikke lige sidde en ved siden af og ryge, så kæresten må udenfor for, så rygningen ikke gør skade på hans søn eller datter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2009

mor-til-vanessa

synes bare du skal tage og stoppe med at ryge... det er ikke dig det handler om, det er dit barn.... ved godt mange siger deres børn ikke har taget skade, men tænk på dit barn ligger og kæmper for at få ilt hver gang du tager et hiv af en smøg...

røg også selv før jeg blev gravid, mest i perioder, men stoppede da jeg fandt ud af jeg var gravid. og helt ærligt det er altså ikke særlig svært. handler bare om at tage sig sammen og tænke på hvad man gør ved sit barn.

alle ved jo rygning er skadeligt. så er det det nok også for dit barn.så synes bare du skulle stoppe, og finde noget andet at gører når du trænger til en smøg. spis noget frugt i stedet.

bliver så forarvet når jeg ser gravide eller ammende ryge... synes det er for dårligt man ikke kan holde. dit barn kan jo ikke vælge, det kæmper bare hver gang du ryger

Anmeld

9. september 2009

Mca<3

Altså i min verden ...   Kan man ikke stoppe med at ryge skal man bare ikke blive gravid .. Sådan er det bare ...

Jeg stoppede med at ryge 3 mdr før vi skulle i gang med projekt baby og var det ikke lykkedes skulle jeg da bare ikke have barn ...

Graviditet og smøger hører bare ikke sammen, det er indlysende .... 

Anmeld

9. september 2009

Mor.sander

Ronny skriver:

Link 1:
At rygning ikke er den mest sandsynlige årsag til ADHD, er jo for det første ikke et argument for at fortsætte med at ryge. Det lader til gengæld til at det er den næststørste årsag, hvis rækkefølgen i Bilenberg, Niels - professor, overlæge, ph.d. 's artikel har en betydning.

Nr. 3 på listen påvirkes også af rygning, så jeg vil da mene at afhold fra rygning er en god idé hvis man vil undgå ADHD.

Link 2+3:
Argumenterer for at det ikke er omsorgssvigt der er årsag til ADHD, hvilket vel ikke har meget med rygning at gøre. Medmindre man da betragter rygning i nærheden af børn som omsorgssvigt...

Link 4:
Samme som 2+3, men dog også for tidlig fødsel som årsag. (Hvilket påvirkes af rygning).

Det var skam ikke et agument for at man ikke skulle holde op med at ryge under graviditet, som jeg også har skrevet i et tidliger indlæg er det helt klart det bedste at gøre.

Men det at folk, evigt og altid bruger ADHD som et agument for hvorfor man skal lade være med at ryge under en graviditet. Da det i største del af tilfældene er arvet fra enden mor eller far. Og ikke pga. rygning, dårlig forhold under opvækst osv.

Anmeld

14. september 2009

Fru'Rugaard

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jeg forstår at det er svært, men har læst følgende.

Fra man tænder cigaretten til en time efter den er røget får barnet /fosteret HALVT ilt-tilførsel.

Dette synes jeg er så skræmmende, at det burde få enhver til at stoppe.

Tænk sig hvis man så ryger en cigaret i timen, så har barnet konstant HALVT ilt-tilførsel.

Det skal siges at jeg selv røg inden jeg blev gravid med mit første barn, 2003, Jeg stoppede den dag jeg tog testen, og har siden ikke røget fast. Ryger når jeg er til festlige kommensammen.

Jeg vil ønske dig held og lykke med rygestoppet, håber det lykkedes, selvom du synes det er hårdt. Synes det er meget egoistisk af din partner at han ikke siger, skatter, vi stopper sku sammen lige nu:0)

Held og lykke med det hele

Jeg har os været stoppet, og der røg min kæreste os udenfor..
Men så sku vi flytte, så jeg begyndte igen..
Og nu ryger jeg kun derhjemme, jeg har ingen med når jeg skal noget.
Vi må kun ryge i køkkenet, så når jeg prøver at stoppe igen, kan jeg bare gå ud fra køkkenet, men sidste gang jeg var stoppet, generede det mig overhovet ik at andre røg ved siden af mig, selvfølgelig kun at jeg fik passiv rygning..
jeg kan godt stoppe fra dag til dag, jeg har gjort det før, jeg ska bare ha mig taget sammen.

Anmeld

14. september 2009

Fru'Rugaard

Saped90 skriver:

Det har intet at gøre med at man ikke elsker sit barn.. For selvfølgelig elsker du dit barn lige så meget som alle andre kvinder gør..

Jeg mener bare at man har et ansvar som mor og det betyder at man for alt i verden vil beskytte sit barn mod alt der ikke er sundt for barnet.. Og det tror jeg vist godt at vi kan blive enige om at rygning ikke er?!

For mig er det egoistisk ikke at stoppe med at ryge.. Sorry, men det er min mening!

"Jeg kan ikke stoppe med at ryge, så må mit barn jo bare lide".. Hmm..  Hvordan synes du selv at det lyder?

"Jeg kan ikke stoppe med at ryge, så mit barn må bare lide"? - Der er aldrig blevet sagt noget i retning af det! Jeg har sagt at jeg har skåret ned, og det er bedre end 20 smøger om dagen! Og jeg har været stoppet med at ryge, og jeg stopper os igen..
I ska bare ik få det til at lyde som om at det kun er "ikke rygerne" der dur!

Anmeld

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

Fru'Rugaard skriver:

Jeg har os været stoppet, og der røg min kæreste os udenfor..
Men så sku vi flytte, så jeg begyndte igen..
Og nu ryger jeg kun derhjemme, jeg har ingen med når jeg skal noget.
Vi må kun ryge i køkkenet, så når jeg prøver at stoppe igen, kan jeg bare gå ud fra køkkenet, men sidste gang jeg var stoppet, generede det mig overhovet ik at andre røg ved siden af mig, selvfølgelig kun at jeg fik passiv rygning..
jeg kan godt stoppe fra dag til dag, jeg har gjort det før, jeg ska bare ha mig taget sammen.

du tabte mig lidt der....

"jeg skal bare have taget mig sammen....."

det er der jeg mener at :

hvis du med sikkerhed vidste rygning ville få konsekvenser for dit barn og du troede på det... så ville du tage dig sammen nu! eller have gjort det for længe siden...

deraf konkluderer jeg at du ikke helt tror på at det er meget skidt for dit barn at du ryger... ellers ville du jo " tage dig sammen" ?

det er ski ikke for at skælde dig ud, men enten ryger man ellers gør man ikke.... for mig er det så bedre at være ærlig... og sige: "jeg kan ikke stoppe, jeg må have noget hjælp"... man kan ikke sige at man m´bare lige skal tage sig sammen

Anmeld

14. september 2009

FruPudderkvast

Fru'Rugaard skriver:

"Jeg kan ikke stoppe med at ryge, så mit barn må bare lide"? - Der er aldrig blevet sagt noget i retning af det! Jeg har sagt at jeg har skåret ned, og det er bedre end 20 smøger om dagen! Og jeg har været stoppet med at ryge, og jeg stopper os igen..
I ska bare ik få det til at lyde som om at det kun er "ikke rygerne" der dur!

Nej, det er ikke blevet SAGT! Men det er sgu sandheden! Som jeg har skrevet før, så røg jeg selv 15-20 cigaretter om dagen INDEN jeg blev gravid.. Så tro mig - jeg ved godt hvor hårdt det er at stoppe.. Men som Tanja skriver, så hører rygning og graviditet bare ikke sammen!! Og jeg kan bare ikke sætte mit eget behov for nikotin højere end mit barns helbred RESTEN AF HANS LIV..

Sorry to say - men sådan ser jeg det altså!

Sarah - som stadig savner sine smøger og sagtens kunne finde på at ryge en cigaret når jeg har født.. Men ikke med min søn i maven!!

Anmeld

14. september 2009

Fru'Rugaard

ka-ri-na skriver:

du tabte mig lidt der....

"jeg skal bare have taget mig sammen....."

det er der jeg mener at :

hvis du med sikkerhed vidste rygning ville få konsekvenser for dit barn og du troede på det... så ville du tage dig sammen nu! eller have gjort det for længe siden...

deraf konkluderer jeg at du ikke helt tror på at det er meget skidt for dit barn at du ryger... ellers ville du jo " tage dig sammen" ?

det er ski ikke for at skælde dig ud, men enten ryger man ellers gør man ikke.... for mig er det så bedre at være ærlig... og sige: "jeg kan ikke stoppe, jeg må have noget hjælp"... man kan ikke sige at man m´bare lige skal tage sig sammen

Jo? jeg ska bare sige til mig selv at imorgen tidlig stopper jeg, også gør jeg det os.. Men jeg ska bare lige ha styrken til at sige at imorgen tidlig stopper jeg.

Anmeld

14. september 2009

Fru'Rugaard

Saped90 skriver:

Nej, det er ikke blevet SAGT! Men det er sgu sandheden! Som jeg har skrevet før, så røg jeg selv 15-20 cigaretter om dagen INDEN jeg blev gravid.. Så tro mig - jeg ved godt hvor hårdt det er at stoppe.. Men som Tanja skriver, så hører rygning og graviditet bare ikke sammen!! Og jeg kan bare ikke sætte mit eget behov for nikotin højere end mit barns helbred RESTEN AF HANS LIV..

Sorry to say - men sådan ser jeg det altså!

Sarah - som stadig savner sine smøger og sagtens kunne finde på at ryge en cigaret når jeg har født.. Men ikke med min søn i maven!!

Forskellige meninger? jeg gider ik diskuterer det, det kommer vi alligevel ingen vegne med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.