influenza a

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.134 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. september 2009

bette

hvornår ville i tage jeres børn til lægen for at blive tjekket for svineinfluenza??

min søn er snottet og hoster og har lidt feber.. men leger ellers fint.. han er lidt pylderet men ik det vilde..

har hørt man skal kontakte lægen så snart man har influenza symptomer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2009

Jordbærpigen

bette skriver:

hvornår ville i tage jeres børn til lægen for at blive tjekket for svineinfluenza??

min søn er snottet og hoster og har lidt feber.. men leger ellers fint.. han er lidt pylderet men ik det vilde..

har hørt man skal kontakte lægen så snart man har influenza symptomer

Tror ikke han har H1N1. De fleste børn i min vuggestue, hvor jeg arbejder, er snottede for tiden og nogle har feber. Det er først når han får høj feber, bliver utilpas osv. at du evt. skal overveje at ringe til lægen

Anmeld

4. september 2009

bette

Jane84 skriver:

Tror ikke han har H1N1. De fleste børn i min vuggestue, hvor jeg arbejder, er snottede for tiden og nogle har feber. Det er først når han får høj feber, bliver utilpas osv. at du evt. skal overveje at ringe til lægen

siger heller ikke at jeg tror han har det..
men mere hvornår skal man reagere når nu den influenza a ligner alm influenza

Anmeld

4. september 2009

MaleneG

bette skriver:

siger heller ikke at jeg tror han har det..
men mere hvornår skal man reagere når nu den influenza a ligner alm influenza

Du kan jo prøve at ringe og høre vagtlægen ad, hvornår du skal reagere, og hvilke ting du skal kigge efter, det er jo ret svært når de ligner hinanden influenzaerne.

Anmeld

4. september 2009

linemus

Signe og Nanna var syge for godt en uge siden. Nanna havde 40,5 i feber om aftenen - jeg snakkede med vagtlægen, som overhovedet ikke nævnte influenza a trods hun hostede og var snottet, men hun var ellers klar, så han ville ikke gøre noget. Da jeg kort efter var ved lægen med begge piger til 2 års undersøgelse, hvor de begge var ved at være ovre sygdommen, snakkede hun bare om, at det nok var influenza og virus, så det gik over af sig selv. Heller ikke her et ord om influenza a.

Så det tager de åbenbart ikke så tungt. Så længe han har det okay, har fin kontakt med dig og spiser og drikker og ikke har høj feber, så synes jeg ikke, du bør gøre noget. God bedring med ham

Anmeld

4. september 2009

¤Lou¤

Jeg er selv syg på nuværende tidspunkt, og ringede til lægen imorges da jeg har det rigtig dårligt og influenza symptomerne er der.

Hun sagde at man KUNNE have influenza A hvis man opfyldte følgende symptomer:

Feber
Kvalme
Opkast
Diarré
Muskelsmerter
Svimmelhed
Vejrtrækningsbesvær
synsforstyrrelser

Jeg opfylder 6 ud af 8 og skal kontakte lægehjælp pr. tlf. hvis jeg får en af de sidste symptomer, eller begge self.

Vigtigst at huske er at du ikke må møde op hos læge/lægevagt/sygehus hvis du har mistanke, da det er meget smittende.. Derfor ligger jeg nu hjemme i isolation....

Håber det gav dig en lille idé om hvornår det er tid at kontakte læge

Anmeld

4. september 2009

Rasmine

Vil det så sige ata hvis man har: Feber, vejrtrækningsbesvær og synsforstyrrelser, så skal man ikke ringe til vagtlægen?

SKAL man opfylde alle kriterier?

Mette - dødtræt af at høre om den i nfluenza, og vagtlæger!

Bette: er du det mindste i tvivl, så ring, han har trods alt symptomer.

Anmeld

4. september 2009

¤Lou¤

Tror bare man skal have 7 ud af 8 for at blive undersøgt for influenza a... Jeg skulle i hvert fald ikke gøre noget før...

Problemet er jo at alm. influenza har nogenlunde samme symptomer...

Men sys da man skal ringe til læge hvis man er i tvivl... Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt...

Anmeld

4. september 2009

Linda-mor-til-4

Har været til noget info på sygehuset idag og de sagde:
hovedpine
feber
muskelsmerter
hoste

Nogle er mere syge end andre

Og børn under 2 år og gravide skulle man være extra obs på.

Er du i tvivl, så ring til lægen - for at være på den sikre side!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.