Gør jer umagen når I smører kagen op..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. september 2009

ivfmarie

Jeg kan se på mange billeder at I ikke er grundinge nok med at dække huller og ujævnheder inden I monterer MMF'en.. Det er brandærgeligt, for det ødelægger helhedsindtrykket og tager WAUW-effektan af, når man kan se buler og hakker under mmf'en - synes jeg!

Tag jer nu lige tid til at gøre det grundigt..det tager jo bare et par minutter! Giv kage et ordentlig lag smørcreme - lad det stivne HELT inden I "pudser" den, så der ikke er synlige kanter tilbage.

Bare lige et fif

Marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2009

mariamiss6

Ja mor

hehe, ej jeg har nogen gange tænkt det samme.... jeg synes virkelig at alle kagerne er rigtig flotte..... men nogen gange mangler de tålmodighed, selvom de stadig er flotte alligevel....

og ææææh, jeg er undskyldt, har kun arbejdet med "nutella" det bliver jo ikke super stift, og jeg har virkelig ikke gidet stå og rode med det for længe, jeg ha rbrugt meget mere energi på selve MMF'en.....

Anmeld

4. september 2009

Pia

ivfmarie skriver:

Jeg kan se på mange billeder at I ikke er grundinge nok med at dække huller og ujævnheder inden I monterer MMF'en.. Det er brandærgeligt, for det ødelægger helhedsindtrykket og tager WAUW-effektan af, når man kan se buler og hakker under mmf'en - synes jeg!

Tag jer nu lige tid til at gøre det grundigt..det tager jo bare et par minutter! Giv kage et ordentlig lag smørcreme - lad det stivne HELT inden I "pudser" den, så der ikke er synlige kanter tilbage.

Bare lige et fif

Marie

Hvordan pudser du den af??
Jeg er rimlig tilfreds med den jeg fik lavet i dag..
Men tænkte over hvordan jeg evt kunne rette den mere op næste gang...

Pia.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

jeg synes også at din kage er pæn som den er....

men du kunne have lagt et lidt tykkere lag på siderne. og når så det er stivnet, er det vidst bare at tage et redskab der passer i bredden og har en kant på, så kunne du rette den af sådan.... ellers har jeg da lige læst i et af de andre indlæg at det bare er at glatte den med hænderne....

altså jo tykkere lag smørcreme, des større mulighed for at glatte flot ud....

Anmeld

4. september 2009

linemus

Pia skriver:

Hvordan pudser du den af??
Jeg er rimlig tilfreds med den jeg fik lavet i dag..
Men tænkte over hvordan jeg evt kunne rette den mere op næste gang...

Pia.

Når du har dækket kagen helt med smørcreme, så sæt den på køl i mindst en time, så det bliver koldt og hårdt. Så kan du pudse den af fx med den sløve side af en kniv til det grove og brug så hænderne til at finpudse. Den skal være helt jævn og glat - så kan man ikke se buler og ujævnheder, som man kan på dit billede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.