Ferie i Grækenland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.601 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

Spunk-vb

Vi går og leger lidt med tanken om at tage på ferie lidt senere på året. Valget står sandsynligvis imellem Rhodos, Lesbos og Zakynthos. Er der nogen der har været nogle (eller helst alle) af disse steder og kan sige noget om hvad der er bedst. Hvis du kun har været 1 af stederne, så vil jeg også gerne høre om det. Og er der nogen der har erfaring med at rejse med et barn på omkring ½ år - er der noget særligt vi skal være opmærksomme på, eller noget som er særligt besværligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Lars F-vb

Har i overvejet, om den nuværende situation i Grækenland gør projektet lidt usikkert?

Anmeld

26. marts 2010

Signe1704-vb

Har ikke været der, men er sikker på jeg godt kan være i jeres kuffert :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Det er helt sikkert noget jeg godt kunne tænke mig :P

Anmeld

26. marts 2010

Soap-vb

Jeg/vi elsker Grækenland og har været der et utal af gange :) Dejligt sted, men hvad søger i på en ferie, fred og ro ? Vilde shopping muligheder ? Fortæl lidt mere og jeg skal give mit besyv hvor jeg mener det vil være bedst at tage hen dernede En ting vil jeg dog sige, vælger i Rhodos med barn så sørg for at bo lidt uden for selve den store by i Faliraki eller lign. men hold jer fra alt ved Lindos da det koster dobbelt af alle andre steder pga 'Den hvide by' Der ligger nogle rigtig lækre resorts hvor der bar er alt og hvor det er nemt at ha børn med : ) + Vælger i Rhodos så und jer selv en tur på resturant Rodi , den er lidt atypisk da den ligger midt inde i alting men man sidder oppe på taget og spiser, det er SÅ hyggeligt og maden er intet mindre end fantastisk :)

Anmeld

26. marts 2010

Spunk-vb

Eftersom spunken ikke er så stor, forestillede vi os en meget rolig ferie. Så mest hygge ved pool og strand, gåture og lidt sightseeing hvor det er muligt at have klapvogn med. Det bedste tilbud jeg umiddelbart har kunnet finde er til Rhodos. Lars F: Nej, det har vi faktisk ikke tænkt så meget på. Må tilstå at jeg ikke ser nyhederne så ofte :blush: , men det er da værd lige at tjekke op på.

Anmeld

26. marts 2010

Spunk-vb

Jeg har lige fundet ud af, at Malaga også er en mulighed. Nogen der har været der?

Anmeld

26. marts 2010

kongster-vb

Jeg har været i Malaga et hav af gange på familiebesøg, men jeg synes ikke det er et super spændende sted. Vi har dog været der med børn siden datteren var 5 mdr og det har været uproblematisk. Men byen er kedelig, synes jeg

Anmeld

26. marts 2010

Soap-vb

Vi har familie i Grækenland og ifgl dem er det eneste situationen har gjort med turismen pt er priserne er blevet lavere for at overleve så det er billigere end nogensinde dernede ;)

Anmeld

26. marts 2010

Webredaktøren-vb

Jeg har været på Zakynthos og otte andre steder i Grækenland :) Til charter er Grækenland bland mine absolutte favoritter på grund af maden og den afslappede atmosfære. Til hver tid ville jeg vælge det fremfor Malta, Tyrkiet og Lanzerote, hvor jeg også har været på den type ferie... det ligger jo i ferieformen, at den står på badeferie og afslapning. Zakynthos var ret turistet (mange britiske pubs, diskoteker osv.) og det ville jeg nok ikke selv vælge igen, men strandene er fine. Jeg foretrækker selv Chania på Kreta eller nogle af de noget mindre øer. Nogle skal dog sejles til efter flyturen, så det gider I næppe med baby. Og et lille babytip. Tag en lillebitte pool med som I kan tage med til stranden, og fylde lidt vand i. Med en parasol over, kan den lille så have det sjovt og behageligt i varmen. B)

Anmeld

26. marts 2010

Spunk-vb

Webredaktøren skrev:
Og et lille babytip. Tag en lillebitte pool med som I kan tage med til stranden, og fylde lidt vand i. Med en parasol over, kan den lille så have det sjovt og behageligt i varmen. B)
Godt tip. Jeg har tænkt lidt over hvad man gør med vand til baby. Flaskevand er vist ikke så godt, for der er vist mere nitrit og også flere bakterier i. Men i postevandet er der måske andre bakterier end spunken er vant til. Så skal vi sørge for et værelse med, eller medbringe en elkedel? Hvad har i andre gjort?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.