Baby snak- eller forbandet irritende snak:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

Willysmor-vb

Jeg har en søn på snart 2 år, og en del veninder som snart har termin Jeg har bare tit den evige lyst til at 'kvæle' dem, og er røv træt af at høre om deres graviditet, og babyudstyr er over det punkt for længst og det siger mig intet, og jeg skal ikke ha børn de næste par år har du nogensinde været ude for noget lign? hvor man bare blir så indebrændt af at høre om babyer osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Soap-vb

Nej overhovedet ikke Jeg lytter med interesse når mine veninder taler om deres guldklumper eller kommende guldklumper Jeg syns også det er klart når man venter sig eller lige har født at det er helt naturligt at tale om det , da det jo fylder en hel del Har du overvejet selv skifte emne ? Eller overvejet søge andre venner som måske mere var samme sted i livet som du er pt ? :)

Anmeld

25. marts 2010

Riwe-vb

Øhh JA, især inden jeg selv blev gravid og fik barn, det var bare ikke til at holde ud -jeg fik røde knopper! Jeg kunne selvfølgelig heller ikke rigtig relatere til det. Nu synes jeg det kan være meget hyggeligt at snakke børn og graviditet, men hver ting til sin tid. Og det er jo altid vigtigt at kunne snakke med veninderne om det er sker i ens hverdag - så længe de også lytter på hvad man selv har at fortælle! Jeg har nogle bekendte (det vil jeg efterhånden kalde dem), hvor børn er det eneste vi kan tale om :unsure: Dem ser jeg faktisk ikke ret tit længere da snakken bliver temmelig ensporet. På den anden side er det super at have venner med børn, så man af og til kan lave en legedag :) det jeg får røde knopper af for tiden er når folk tager det for givet at vi skal have mere end et barn :angry: og hele tiden spørger om, hvornår det skal være. Troede man fik en slags helle når man fik barn nr. 1, men nej ;)

Anmeld

25. marts 2010

Møe-vb

nææææ egentlig ikke.... Jeg lytter og taler med og fortæller om mine erfaringer. Har jo selv være der, hvor det var det vigtigste for mig. Hvis det er dine veninder, bør du også tale med dem om, hvad der er vigtigst i deres liv, ligesom de bør tale med dig om det, som du syntes er vigtigst i dit.

Anmeld

25. marts 2010

kongster-vb

Gu er det da irriterende :-) Min søster fik barn for et års tid siden og hun snakkede da også om baby her og baby der og nu kan han finde sine tæer og nu kan han smile osv. Nu synes jeg jo for det meste at det er spændende, da det er min dejlige nevø hun taler om, men veninders babyer kan jeg hurtigt blive træt af at høre om. Men så igen - jeg snakkede nok også en del om mine babyer i sin tid og nu snakker jeg om mine store børn og andre snakker om deres nye kærester og sådan snakker vi vel alle om det, der optager os lige nu. Som når folk har fået ny kæreste, så sig dog til dem at 'ok, nu har jeg hørt om fantastiske Johnny i en time - nu snakker vi om noget andet' :-) Lyt til hvad der optager dem, fortæl om hvad der optager dig og find så et andet emne. ... og babysnak holder jo op igen om et par år, så der er håb forude. Jeg ser ingen grund til at dumpe veninder fordi man ikke lige er det samme sted i livet

Anmeld

25. marts 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg synes, det er hyggeligt, når veninderne er gravide og får babyer. Det minder mig om en fantastisk tid, som aldrig kommer tilbage, og heldigvis er jeg ved at være der, hvor jeg tænker 'GODT, det ikke er mig!'. Det eneste, der kan forurolige mig, er min tendens til at føle mig lidt bedrevidende og overbærende - især på de områder, hvor rådene har ændret sig, siden mine egne var babyer. Jeg mener jo afgjort, at det, man gjorde dengang, var det eneste rigtige - og så er jeg jo ikke et hak bedre end de der irriterende svigermødre, man selv har bandet over, fordi de kom med deres 'oldnordiske' spørgsmål og kommentarer. Jo, jeg holder da min mund i stedet for at 'kloge' mig - men inderst inde tænker jeg mit. Og så er man vist ved at være halvgammel...

Anmeld

29. marts 2010

Willysmor-vb

Der er også andet i verden at snakke med omverden om, end ens nye baby... især når man har været den tur igennem

Anmeld

29. marts 2010

Soap-vb

Selvfølgeligt er der det og netop fordi du selv har prøvet det ved du hvor stort det er og burde derfor have forståelsen

Anmeld

29. marts 2010

lib1982-vb

JA har været der!!!! Og synes da også det er fint nok at høre om andres babyer, men bare ikke hele tiden!!!! Gør i øvrigt meget for, ikke selv at ævle om mine drenge hele tiden (selvom de jo selvfølgelig er de mest fantastiske i hele verden;)) Går hjemme på barsel, og synes der er rigeligt børn der, så magter simpelthen ikke kun at høre om babyer - vil også gerne høre om 'livet ude i virkeligheden'!!!! Er en rigtig svær balancegang syns jeg, og er meget individuelt hvad de forskellige har brug for!! Jeg forsøger ikke at komme med 'gode råd', medmindre jeg blir spurgt - syntes selv det var enormt irriterende da jeg var gravid!! Og en anden ting jeg var TRÆT TRÆT af, var når veninder, kollegaer og bekendte kom med sætningen 'bare vent...' i en negativ vending - gider simpelthen ikke høre det, for bare fordi det var sådan for dig, betyder det ikke at det blir sådan for mig... SÅ FAT DET DOG!!!!!

Anmeld

4. april 2010

Willysmor-vb

Ja hader også negativtit ang bare vent..... showet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.