Nu er det altså bare for meget. Jeg plejer at være god til at holde bekymringer lidt på afstand og vente med at 'flippe ud', til jeg ved, der er noget at flippe ud over - men lige nu er der bare for meget, der roder og rumsterer og gnaver indeni.
Vi har i dag fået at vide, at to lærere fra min skole skal forflyttes til andre skoler i kommunen. Hvem det bliver, får vi besked om d. 14. april. Sidste år var vi i samme situation, og dengang troede mange af os, at vi vidste, hvem der var 'på spil', men det viste sig at blive nogle helt andre, end vi havde forventet. Jeg elsker min arbejdsplads, mine elever og mine dejlige kolleger, og jeg VIL ikke væk derfra. Jeg mener selv, at jeg helt objektivt set har gode kort på hånden, men INTET er sikkert, og nu begynder paranoiaen. Det er ikke til at holde ud.
Samtidig er min mand arbejdsløs på 6. måned, og økonomien er meget anstrengt. Han har heldigvis ikke mistet modet eller initiativet, men det har alligevel en negativ påvirkning på os alle, og nu må der altså godt snart ske noget positivt på den front.
Oven i dette har jeg i dag været til MR-skanning for at få udelukket, at min synsnervebetændelse skyldes begyndende sklerose. Jeg har holdt fanen højt indtil nu, men i nat fik jeg sådan nogle 'stød' af smerte i armen og benet - og kom i tanker om, at det havde jeg faktisk også for 3-4 måneder siden - og så begynder frygten at leve sit eget liv. Jeg tror nok et eller andet sted på, at når jeg ikke VIL være alvorligt syg, så bliver jeg det heller ikke - men så kommer den der lede stemme i baghovedet og siger, at det er overmod at tænke sådan. Jeg ved ikke, hvornår jeg får svar på skanningen, men det må godt være meget, meget snart.
Er bekymringernes sum mon bare konstant? - nu har vi gået og glædet os over, at vores datter har det bedre, end hun har haft det i flere år, efter en HÅRD og lang periode med depressive tanker, cutting, begyndende spiseforstyrrelse m.m. Og jeg er LYKKELIG for, at hun trives så godt nu, og at vi kan sove roligt om natten uden at frygte, hvad morgendagen bringer - og så kommer næste 'bekymringsbølge' brusende.
Øv og øv og øv - jeg tror ikke på hverken skæbnen eller Gud, men nogle gange ville jeg ønske, der var et sted, man kunne henvende sig til med en klage over det tildelte antal af bekymringsfaktorer!! :sur:
Anmeld